Audi
Az R8-as Audi mellett Bessenyei Péter műrepülőpilóta és Mátrabérci Sándor a Hungaroringen
A legnagyobb hazai gépjárműimportőr, a több márkát is forgalmazó Porsche Hungária egyik vezetőjét, Mátrabérci Sándort arról faggattuk, hogy indult autós pályafutása és hogyan jutott el az Audi márkaigazgatói székig.
-Első autód?
- Ahogy sok akkori kölyöknek, úgy nekem is nagy álmom volt egy pedálos Moszkvics, de sajna csak másokét nézhettem irigykedve. Igaz, hogy erdészetnél dolgozó és gépészmérnök apám csinált nekem egy lábbal hajtós gokartot, ami tényleg nem kis dolog volt, mert első vezetői élményemet jelentette nekem.
-Igazi járgány?
-Tizennyolc évesen vezethettem a családi autót, ami egy 750-es Zastava volt, közismertebben a púpos Fiat 600-as, amit négyhengeres benzinmotor hajtott. Aztán jött a kéthengeres és persze kétütemű Trabant, ahogy akkoriban megszokott volt.
A klasszikus világbajnoki Quattro
- Gondolom nem ez volt életed legizgalmasabb járműve.…
- Szerencsés vagyok, mert munkámnak köszönhetően sokféle és különleges kocsit vezethettem, nem is akárhol: kipróbálhattam például a legerősebb Audikat jégen és száraz pályán is, volt amit a finnországi Arjeplogban, volt amit a spanyolországi Ascari ringen. Olykor a márka veteránrendezvényein igazán nagy klasszikusokat is vezethettem.
Jeges pályán Arjeplogban
- Honnan jöttek a veteránok?
-Az Audi Classic gyűjteményét nemcsak látogatni lehet, hanem olykor néhány szerencsés ki is próbálhatja némelyik csodagépet, például Walter Röhlr legendás rövid quattróját, aminek 650 lóerős motorja van és igen csak izgalmas hajtásrendszere.
- Márkaigazgatóként valószínűleg mindig végigpróbálhatod az újdonságokat, és itthon is ilyenek szolgálati autóid, mostanában például mivel közlekedsz?
- Gyakorlatilag húsz éve járok cégautókkal, az Audinál az A6 Avant és Q7-ös modelleket váltogatom, de természetesen nem ilyenekkel indult munkavállalói korszakom, sőt, nem is az autózás volt az eredeti álmom..
-Miért, mi szerettél volna lenni?
-Hajómérnök akartam lenni, már hat évesen hajómodelleket készítettem, hajós könyveket gyűjtöttem és olvastam mindenféle hajósexpedíciókról. Még gimnazista koromban is azt terveztem, hogy a németországi kikötővárosba, Rostockba megyek, mert megtudtam, hogy ott van hajómérnök-képzés. Nagyon rákészültem erre, ezért ráhajtottam a matekra és a német nyelvtanulásra, ez az álom harmadikos koromig kitartott.
Mátrabérci Sándor
1971 május 22-én született
Nős, két gyermek apja
1989. Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskola Budapest (ma BGF)
Kereskedelmi Üzemgazdász
1997. Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskola Budapest (ma BGF)
Másoddiploma: Vállalkozás és Marketing Szakközgazdász
Beszélt nyelvek: német és angol
Érdeklődési kör: autók, műszaki dolgok, vitorlázás, barkácsolás, plusz a két gyerek