közlekedésbiztonság
A 2000 járművezető bevonásával végzett felmérés ugyanakkor azt is megmutatta, hogy a megkérdezettek négyötöde (78%) szerint a lakóhelyi környezetükben túl gyors a forgalom ahhoz, hogy a gyermekek biztonságosan kerékpározzanak vagy gyalogoljanak. A szervezet egy másik munkája megállapította, hogy a gyermekek nem tudják helyesen felmérni az érkező járművek sebességét, főleg akkor, ha azok 20 mérföld/óránál gyorsabban közelítenek. Ez azt jelenti, hogy nem képesek megállapítani, mikor tudnak biztonságban átkelni az úttesten, vagy egy kereszteződésben, illetve mikor nem szabad lelépniük egy autó előtt. Az egyesült királyságban naponta átlagosan több mint 5 gyermek veszíti életét ill. sérül meg súlyosan közúti közlekedési balesetben, 80%-uk gyalogosan vagy kerékpárral közlekedve.
Nem véletlen, hogy a Brake szervezet egyik fő célkitűzése a sebességcsökkentés a lakó-pihenő övezetekben (kép: brake.org.uk)
A kutatásból az is kiderül, hogy a fiatal, 25-34 év közötti autósok háromnegyede (73%) a 20 mérföld/órás övezetben 25-tel vagy még annál is gyorsabban szokott közlekedni, míg az 55-64 év közöttieknek csupán 45%-a vallja magáról, hogy gyorsan hajt ebben az övezetben. Ez azért meglepő, mert egyébként éppen a 25-34 év köztiek ítélik túl gyorsnak a lakóhelyi környezetükben az autósok sebességét (83%). Az nem derült ki, vajon felmerül-e bennük, hogy ezért éppen ők a felelősek…
(borítókép: etsc.eu)