Ford Mondeo

Gyalogosészlelő rendszer az új Ford Mondeóban

2014.10.29.

A Ford új Ütközés Előtti Asszisztense a Gyalogosészlelő rendszerrel kiegészítve képes felderíteni az autó előtti útszakaszon tartózkodó embereket, s ilyenkor automatikusan fékez, ha a vezető nem reagál a figyelmeztető jelzésre.

A Ford bejelentette, hogy az új Ford Mondeóhoz lesz elsőként megrendelhető az új gyalogosészlelő technológia, amely mérsékelheti a gyalogosgázolások súlyosságát, sőt abban is segíthet, hogy az autós megelőzze ezeket a baleseteket. A Ford új Ütközés Előtti Asszisztense a Gyalogosészlelő rendszerrel kiegészítve képes felderíteni az autó előtti útszakaszon tartózkodó embereket, s ilyenkor automatikusan fékez, ha a vezető nem reagál a figyelmeztető jelzésre. A rendszer a szélvédő mögött elhelyezett kamera és a lökhárítóba épített radar jeleit dolgozza fel, majd összeveti azokat a “gyalogos alak” adatbázis tartalmával, így különböztetve meg az embereket a többi útakadálytól.

“Az új Mondeo a legfejlettebb technológiájú Ford, ami valaha megjelent az európai márkakereskedésekben.” – hívja fel a figyelmet Ulrich Koesters, a Ford Európa termékcsalád-igazgatója. “A Gyalogosészlelő rendszerrel kiegészített Ütközés Előtti Asszisztens, és a többi modern berendezés nagymértékben növeli a közlekedés biztonságát a zsúfolt nagyvárosi forgalomban.”

Megérzi a veszélyt

A Gyalogosészlelő 80 km/h-s sebességhatárig képes felismerni a gyalogosokat, és mérsékelni a gázolás súlyosságát. Ha a rendszer egy gyalogost észlel az autó előtti útszakaszon, a vezetőt hang- és fényjelzés figyelmezteti a várható balesetre. Ha a vezető nem reagál, a rendszer a féktárcsák és a fékbetétek közti távolság csökkentésével rövidíti le a fékhatás felépüléséhez szükséges időt. Ha az autós továbbra sem tesz semmit, a berendezés önálló fékezéssel csökkenti a jármű sebességét. A mérnökök zárt pályán, életnagyságú bábukkal tesztelték a rendszert, majd hónapokat töltöttek azzal, hogy a világ különböző közútjain ellenőrizzék és finomítsák a berendezés működését, míg az a valós útviszonyok közt is megbízhatóan végrehajtotta feladatát.

“A valós körülmények közt végrehajtott tesztelés kulcsfontosságú volt, hiszen rengeteg különböző testforma és testmagasság létezik, nem beszélve a testhelyzetek szinte végtelen számáról.” - emlékszik vissza Gregor Allexi, a Ford Európa aktív biztonságra szakosodott mérnöke. “Több mint 500 ezer tesztkilométert tettünk meg, hogy a Gyalogosészlelő a lehető legkülönbözőbb testalkatok esetén és bármilyen forgalmi helyzetben biztonságosan teljesítsen.”

Az új Mondeo az év későbbi részében kerül forgalomba négyajtós, ötajtós és kombi karosszériával. A nagy teljesítményű dízelmotoros változat 2015 elején jelenik meg.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.12
A nyolcszoros világbajnok 7,9 másodperccel előzte meg a Hyundai versenyzőjét, Ott Tänakot. ..
2024.05.12
A MÁV-Start a vakáció előtt már egy hónappal, május 13-tól az előszezoni menetrend szerint,....
2024.05.12
A kormány marad, de kecsesebb arcot kap és változik a fénytechnikája. ..
2024.05.12
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Így marad tiszta az autó. ..
2024.05.12
Úgy tűnik, hogy a Toyota Gazoo Racing zakatoló vonatán nincs fék, ugyanis kiterjedt sport- és....
2024.05.12
Hat jármű sérült a közlekedési balesetben a Róbert Károly körúton – írta a katasztrófavédelem. ..
2024.05.12
Az elektromos autók iránti kereslet közelmúltbeli csökkenése arra készteti az autógyártókat, hogy....
2024.05.12
Különleges pályázatot írt ki külső szakértők számára a Toyota kutatóintézete: jelentős támogatással....
2024.05.12
Élénk, sárga színű, a nagyobb méretű járművek holtterére figyelmeztető matricákat helyez ki....
2024.05.12
A Nissan bemutatta a Townstar Evalia változatát, ami egy élvonalbeli kombi autó, amely egyaránt....