gumiabroncs

Gumicsont

2017.12.11.

A Continetal Hungaria Kft. demonstratív sajtótájékoztatót tartott a Hungaroringen, ahol a létesítmény Grupama tanpályáján mutatta be az időszakos gumik közötti különbségeket.

Mintha csak tegnap lett volna, amikor megjelentek az első óriásplakátok és felhívások arra vonatkozóan, hogy már 7 Celsius fok alatt szükséges a téli gumik használata. Nem volt könnyű rendet tenni a fejekben e kérdéskörben hiszen, ahogy az abroncs nevében is bennefoglaltatik a téli gumi télre kell, amikor esik a hó.

A fejekben nagyjából már rend van, de nem dőlhetünk hátra, még sok a szkeptikus

Márpedig idehaza a hideg évszakban ezen napok száma elenyésző. Szerencsére az óta sok minden megváltozott, de még mindig vannak pro és kontra érvek a felhasználók körében, ami nem más, mint kifogáskeresés. Ezzel látens kötekedéssel persze addig el lehet lenni, amíg meg nem történik a baj. Valami hasonló mottót lehetett megfogalmazni a Continetal sajtónapi programjára is, ahol a média képviselői mellett az utca emberének is lehetősége volt kipróbálnia forszírozott helyzetekben nem csak önmagát, hanem az autóját is.

Dr. Fodor Mónika a Continental Hungaria Kft. marketing és PR menedzsere ismertette a Vision Zero programot

A cég meghirdetett Vision Zero  programja a biztonságot helyezi előtérbe, amelyben kulcsfontosságú a gumiabroncs szerepe. Menko Zoltán a Continental Hungária műszaki munkatársa kihangsúlyozta az évszaknak megfelelő abroncsok használatán túl oda kell figyelni a profilmélységre, a keréknyomásra és nem utolsó sorban a minőségre. Álatlánosságban a 15-20 százalékos jelentő többletköltség krízishelyzetben gyorsan behozhatja az árát.

Ez utóbbitól elindulva a szakember elmondta, hogy egy olcsó import és prémiumabroncs között vizes útburkolaton 100 km/óráról állóra fékezve a járművet 18 méterrel hosszabb fékútra van szüksége a gyengébb minőségű guminak a megálláshoz. Tehát jelentős különbséggel kell számolni. Nem titkolt tény, hogy egyes ázsiai piacokról származó gumiabroncsok sok esetben igen gyenge minőséget képviselnek. Egy olyan árérzékeny piacon, mint a magyar, ez vonzó alternatívának tűnhet, de megoldásnak nem.

A nyári és a téli abroncsok közötti megdöbbentő különbség több mint elgondolkoztató

A minőségi különbségek mellett profilmélység is drasztikusan befolyásolja a fékút hosszát. Vizes útfelületen a gyári 8 mm mintázati mélységet 100 százaléknak véve az 5 mm bordázat 114, a 3 mm 135, az 1,6 mm (még a KRESZ által elfogadott érték) 157, az 1 mm 171 százalékot teljesít. Ez a végelszámolásban 70 métert is jelenthet, ami majdnem két villanyoszlopnyi távolság.

Menko Zoltán a márka műszaki munaktársa számszaki tényekkel támasztotta alá az időszakos abroncsok közötti különbségeket

Ezek az értékek még élesebb kontrasztot mutatnak akkor, amikor nem az évszaknak megfelelő abroncsokat használjuk. Egy hóval borított úton 50 km/óráról lefékezve nullára pont kétszer nagyobb a nyári gumival szerelt autó fékútja, mint téli társáé.

Nem csak a fékút, hanem az autó manőverezhetőség is zéro lesz a nyári abroncsokkal

A téliabroncsok más anyagösszetételűek, gyorsabban felmelegszenek hidegebb időben kiváló tapadást biztosítva ezzel. A gyorsabb üzemi hőfok elérése mellett a mintázatuk sűrűbben barázdált, ami számos kapaszkodó élt hoz létre ezért jobban tapadnak a havas felületen és gyorsabban tisztulnak is.

A kapaszkodóképessége és manőverezhetősége jobb a téliguminak és gyorsabban tisztul a futófelületük is

Az autósok esetében még mindig vékony jég a nem megfelelő abroncsnyomás megválasztása. Az alacsony keréknyomás kihat a gördülési ellenállásra az autó többet fog fogyasztani és jelentősen befolyásolja élettartamát is. Tévhit miszerint a téli abroncsokat keményebbre kell fújni, mindig  az autógyártó által megadott érték legyen a mérvadó.

Kampányok garmada sem elég ahhoz, hogy odafigyeljünk a helyes guminyomásra, pedig zsebre megy

Jól lehet a KRESZ fentebb említett 1,6 mm-ben határozza meg a minimális profilmélyéget, de ez az érték már a nyár abroncsok esetében sem állja meg a helyét használhatóság szempontjából. A téli gumik 4 mm-es profilmélységig teljesítenek, az alatt már pont azokat a tulajdonságaikat veszítik el, amiért felszereltük őket.

Apró geg a ContiTechtől: ABS került Honecker antikvitásában

A Continental a Vision Zero  programon belül számos erőfeszítést tesz a biztonságos autózás irányába. Szorosan együttműködik az ORFK- OBB-vel és a Magyar Autóklubbal is. A Vision Zero  egy konszern programmá nőtte ki magát, amiben a Continental autóipari szakérteleme és a német technológia együtteseként jelenik meg a közlekedésbiztonság. Ennek jegyében ez alkalommal az abroncsok mellett a ContiTech is szerephez jutott, így első kézből kaphattunk betekintést a cég magyarországi történetéről, tevékenységéről és Vision programhoz történő kapcsolódásáról.

Continental fekete-sárga a "kihívást" jelentő, de ereje teljében lévő Trabi installációja

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....