BMW 4 Gran Coupé

A GT definíciója - BMW M440i Grand Coupé teszt

2022.04.23.

Minden bizonnyal a jelenlegi kínálat legsokoldalúbb 4-es BMW-jét próbáltuk, aminek minden arca más, mégis mind szerethető.

Még rendkívül friss élmény a BMW M240i tesztje – és valószínűleg egy ideig még az is marad –, így óhatatlanul összehasonlítottam vele azt az M440i xDrive Grand Coupé tesztautót, amit most volt lehetőségem vallatni. Ugyanarra a hosszmotoros CLAR padlólemezre épülnek, és ugyanazt a 374 lóerős, 3,0 literes sorhatot rejtik motorháztetejük alatt, méretben viszont egy kategória van közöttük – no meg persze hangolásban is.

Sőt, az új 4-es sorozatból vezettem már az alap Coupét, és a paletta csúcsán ülő M4 Competitiont is, mégis ez az M440i Grand Coupé tűnik a kínálat legértelmesebb, legsokoldalúbb, és közben persze az egyik legizgalmasabb kombinációjának. Hogy miért gondolom így? A hétköznapokra egyszerűen túl sok az M4, közúton kiautózhatatlan, noha a friss generáció sokat fejlődött a sokoldalúság tekintetében. Az M440i-nek viszont rendkívül sok arca van, és mind nagyon szerethető.

Ráadásul az én szememnek sokkal arányosabb a négyajtós változat, mint a kétajtós, persze ez erősen szubjektív. Az viszont nem, hogy a Grand Coupéban sokkal több a hasznos tér. Amíg a kétajtós nagyon öncélúnak tűnik, addig a négyajtósban már egész értelmes hátsó lábteret és fejteret kapunk, no meg 30 literrel öblösebb csomagteret. Mindezt úgy, hogy közben itt is ugyanúgy megkapjuk a sportosabb, fekvősebb üléspozíciót, amitől rögtön értjük, hogy miben ülünk.

Persze az M440i Grand Coupé megítélése sem hétköznapi az utakon, már csak azért sem, mert tényleg mindenki utána fordul. Nem tudtam eldönteni, hogy a hódfogait, vagy a szexi vonalait bámulják, esetleg a gyönyörű Brooklyn szürke fényezését, de mindenképp van egy kisugárzása, ami nagy feltűnést kelt. Szerencsémre éppen most kapta meg a nyári abroncsait a tesztautó, amik a legnagyobb hozzá kapható méretű felnin, 20-colon feszültek. Ezek már tényleg érdemben kitöltik a kerékjárati íveket, a menetkomfort romlása nélkül. Én legalábbis nem éreztem érdemi különbséget a korábbi kupé tesztautó alapfelnijeihez képest sem.

Kíváncsi voltam, hogy ugyanazon az útszakaszon próbálva, ahol szerelembe estem az M240i-vel, és ami miatt a mai napig úgy gondolom, hogy az egyik legjobb BMW, amit ma kaphatunk, ott mennyire fog másképp viselkedni a nagytestvér. Gyorsan világossá vált, hogy az M440i több lépés távolságot tart, mint az M240i, de szerintem pontosan ezt a komolyságot várnánk el az egyel nagyobb kasznitól. A 4-es sokkal stabilabb, így például féktávokon kevesebbet ficánkol a fara, és gyakrabban képes betapadni az orra, bár hozzátartozik az igazsághoz, hogy egy hónap alatt sokat melegedett a levegő és aszfalt hőmérséklet is.

Összességében tehát egyel visszafogottabb az M440i, de tényleg csak az M240i-hez képest, mert így is a méreteit meghazudtolóan mozgékony, hiszen az xDrive itt is ugyanolyan játékosra van hangolva. Amiben viszont még jobb is, mint a kistesó, az a hétköznapi komfort. Ez már egy olyan utastér, ami hosszabb távon is kényelmes, ráadásul döbbenetesen csendes. Ha azt akarjuk, akkor képes hangtalanul suhanni, viszont mindig csak egy gombnyomásra van a sorhat érces orkánja, és a váltások morgása.

Az M440i sokkal intelligensebben kezeli a különböző forgalmi szituációkat is. Nem csak lassú tempónál, de szinte akármikor képes leállítani a motort, hogy hangtalan vitorlázással spóroljon, amikor úgy érzékeli, hogy szabad az út előtte. Olyan hatékonyan képes kigurulni, mint egy villanyautó, ezért hosszú métereket képes megtenni üzemanyag felhasználás nélkül. Ez a tulajdonsága viszont képes néha zavaró is lenni, amikor egy jobbkezes utcához lassításkor is leállítja a motort, és az újraindulás így kevésbé gördülékeny.

Cserébe a fogyasztása alacsonyan tud maradni, városban, odafigyelve, 7,4 literes átlagot produkált, míg a teszthét átlaga 10,0 liter/100 km lett, de ebben benne van az erőfitogtatás is. Ezek nem rossz számok egy 374 lóerős bestiától, nem igaz? Jelenleg 22,3 millió forintról indít az M440i Grand Coupé a konfigurátor szerint. Ezzel pont a C300 és az S5 között foglal helyet árban, tudásban azonban valamivel föléjük is mutat. Extrákkal persze mindegyik ára gyorsan feltornázható, így inkább az egyéni preferenciák dönthetnek majd arról, hogy melyikre esik a választás. Egyébként mindhárom rendkívül erős versenyző a jelenlegi generációjukkal.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.08.19
Több mint kétszer annyival ment, mint a megengedett. ..
2022.08.19
Az indiai autók 2022-ben jelenhetnek meg az orosz autópiacon – írja a carsweek.ru. A Business News....
2022.08.18
Egy turisztikailag népszerű település igyekszik minél nagyobb, akár idényjellegű forrásokat bevonni....
2022.08.18
Két motoros életét vesztette Parádsasvár közelében. Teljes útlezárás mellett tart a helyszínelés. ..
2022.08.18
Egy Ifo-tanulmány szerint különösen az autógyártók és a gépipar szenvednének súlyos károkat, ha....
2022.08.18
Egy korszak a végéhez közeledik, több új elektromos és hibrid személygépkocsit adtak el idén, mint....
2022.08.18
Valamikor a 80-as években tartalékosként behívót kaptam egy katonai továbbképzésre. A behívó....
2022.08.18
Az eset Angliában történt ugyan, de a baleset megdöbbentő. A felvételt az Origo szúrta ki. ..
2022.08.18
Megkapták idei első éles riasztásukat a balti légteret védő magyar Gripenek - közölte a honvédelmi....
2022.08.18
- A vasútnál megrendelt 375 új jegykiadó automata több mint 80 százaléka, 324 darab már üzemel, a....