ICDP
A találkozó első napja négy témát járt körül. A délelőtti workshopok a kiskereskedelmi hálózat online térnyerésével, és az értékesítés utáni szolgáltatások eladó-vevő kapcsolatának fejlesztésével foglalkoztak, délután pedig a tulajdonlás kérdéskörét, valamint a márkafüggetlen szervizek térnyerését tárgyalták a szakemberek.
Ezen a festői szépségű helyen tartották idén a szakmai fórumot. Bővebben a helyről ITT olvashat.
A témák egytől egyig részét képezik az ICDP 2016-2017-es akciótervének, mely elsősorban arra keresi a választ, hogyan tudnak a szektor szereplői hatékonyan reagálni a változó struktúrájú, és dinamikusan átrendeződő piaci körülményekre. Korábban cikkeztünk róla, hogy ezek a változások cselekvésre, hagyományos értékesítési modelljeik felülvizsgálatára, és a vásárlók igényeinek megfelelő átalakítására kényszerítik a szektor minden résztvevőjét. Egyre inkább beteljesülni látszik Eric Le Grande, az ICDP elnökének jóslata, miszerint „A következő években nagy valószínűséggel át fogunk állni a többcsatornás értékesítésről a minden értékesítési csatornát átölelő mobilizált, digitális működésre.” A szakemberek arra figyelmeztettek, hogy nagyon oda kell figyelni az új belépőkre, hiszen aki először mozdul, proaktívan alakítja a folyamatokat, gyorsan lépéselőnybe kerül a többiekkel szemben. Éppen ezért változik majd az egyes piacokon működő kereskedők és kereskedések száma, a hálózat mérete, formája és struktúrája. Aki életben szeretne maradni, továbbra is jól prosperáló kereskedőként szeretné folytatni munkáját, újra kell gondolnia, terveznie a szabályokat, a felelősségi viszonyokat, a rendszerek működési folyamatait...
„Hamarosan olyan érzésünk lehet, mint a képen látható békának, aki a lábosban forrósodó vízben egy idő után nem érzi annyira jól magát. A kérdés az, hogy mikor kezd el azon gondolkodni, hogyan reagáljon a hőmérséklet növekedésére. Ki milyen békának gondolja magát?” – elmélkedtek az autóipar helyzetéről, saját sorsukról a konferencia résztvevői.
A szakértők úgy látják, hogy miközben olyan varázsszavakkal dobálózunk, mint mobilitás, konnektivitás, elektromobilitás, glokalizálódás, valójában egyáltalán nem biztos, hogy tudjuk is, hogy ezek egyáltalán mit jelentenek, és milyen hatással lesznek a vásárlók igényeire, ezen keresztül pedig az autószektor fejlődésére. Egészen az elmúlt évekig a hagyományosan versengő vállalatok a Mercedes, Audi vagy éppen a Porsche voltak, majd hirtelen berobbant a Tesla és a Faraday Future, akik képesek voltak fenekestül felforgatni a kialakult piaci viszonyokat. Ki gondolta volna mindezt 10 évvel ezelőtt? Hol voltak egyáltalán ezek a cégek 10 évvel ezelőtt? És persze számolni kell a high-tech informatikai vállalkozásokkal is, mint a Google, Apple, Baidu vagy az Alibaba, akik szintén óriási összegeket áldoznak olyan fejlesztésekre, melyek révén egy szempillantás alatt hatalmas szeletet kiharaphatnak majd a tortából.
Faraday Future, az egyik piacra berobbanó vadonatúj szereplő, akit valószínűleg nagyon is komolyan kell venni (forrás: motortrend.com)
A konferencia közönsége kíméletlenül őszintén vitatta meg a létezésükkel kapcsolatos legfontosabb kérdéseket. A kivetítőn megjelenő hatásvadász „gegek” mind-mind a „nagy felismerésre” ösztökélték a résztvevőket.
„Képesek vagyunk az autószektor meglévő szereplőiként időben újrapozícionálni magunkat, vagy majd utólag kesergünk azon, hogy valaki ellopta a kekszünket?”
Vajon van elég hely mindannyiunknak? Vajon a piac mindenkinek biztosít részvételi lehetőséget, vagy a nagyok elhalásszák a lehetőségek nagy részét és dominálnak majd a piacon? És hogy fog egyáltaalán kinézni a piac?
A szekció zárógondolatában megfogalmazták, hogy lehet várni, míg valaki megmutatja a helyes utat, vagy ki lehet küldeni a felderítőket, de lehet, hogy még ennél is szerencsésebb úttörőként elindulni a machetával, hogy mások követhessenek minket… A konferencia további részleteivel, az első nap magvas gondolataival folytatjuk a következő részben.
(képek és illusztrációk: ICDP Summer Meeting 2016 prezentáció)