ICDP

Gondolatok és gondolatébresztők az ICDP nyári találkozójáról

2016.06.22.

Ahogy korábban már beharangoztuk, június 14-15 között tartotta meg a szokásos éves nagy szakmai összejövetelét az autóipari kutatásokkal foglalkozó ICDP az Egyesült Királyságbeli Wroxall Abbey-ban. A rendezvény prezentációja már fel is került a szigorúan csak tagok számára elérhető internetes felületre, így most ebből szemezgetjük ki a teljesség igénye nélkül a legütősebb gondolatokat. Figyelem! Könnyed, de elgondolkodtató szakmai tartalom következik…

A találkozó első napja négy témát járt körül. A délelőtti workshopok a kiskereskedelmi hálózat online térnyerésével, és az értékesítés utáni szolgáltatások eladó-vevő kapcsolatának fejlesztésével foglalkoztak, délután pedig a tulajdonlás kérdéskörét, valamint a márkafüggetlen szervizek térnyerését tárgyalták a szakemberek.

Ezen a festői szépségű helyen tartották idén a szakmai fórumot. Bővebben a helyről ITT olvashat.

A témák egytől egyig részét képezik az ICDP 2016-2017-es akciótervének, mely elsősorban arra keresi a választ, hogyan tudnak a szektor szereplői hatékonyan reagálni a változó struktúrájú, és dinamikusan átrendeződő piaci körülményekre. Korábban cikkeztünk róla, hogy ezek a változások cselekvésre, hagyományos értékesítési modelljeik felülvizsgálatára, és a vásárlók igényeinek megfelelő átalakítására kényszerítik a szektor minden résztvevőjét. Egyre inkább beteljesülni látszik Eric Le Grande, az ICDP elnökének jóslata, miszerint „A következő években nagy valószínűséggel át fogunk állni a többcsatornás értékesítésről a minden értékesítési csatornát átölelő mobilizált, digitális működésre.” A szakemberek arra figyelmeztettek, hogy nagyon oda kell figyelni az új belépőkre, hiszen aki először mozdul, proaktívan alakítja a folyamatokat, gyorsan lépéselőnybe kerül a többiekkel szemben. Éppen ezért változik majd az egyes piacokon működő kereskedők és kereskedések száma, a hálózat mérete, formája és struktúrája. Aki életben szeretne maradni, továbbra is jól prosperáló kereskedőként szeretné folytatni munkáját, újra kell gondolnia, terveznie a szabályokat, a felelősségi viszonyokat, a rendszerek működési folyamatait...

„Hamarosan olyan érzésünk lehet, mint a képen látható békának, aki a lábosban forrósodó vízben egy idő után nem érzi annyira jól magát. A kérdés az, hogy mikor kezd el azon gondolkodni, hogyan reagáljon a hőmérséklet növekedésére. Ki milyen békának gondolja magát?” – elmélkedtek az autóipar helyzetéről, saját sorsukról a konferencia résztvevői.

A szakértők úgy látják, hogy miközben olyan varázsszavakkal dobálózunk, mint mobilitás, konnektivitás, elektromobilitás, glokalizálódás, valójában egyáltalán nem biztos, hogy tudjuk is, hogy ezek egyáltalán mit jelentenek, és milyen hatással lesznek a vásárlók igényeire, ezen keresztül pedig az autószektor fejlődésére. Egészen az elmúlt évekig a hagyományosan versengő vállalatok a Mercedes, Audi vagy éppen a Porsche voltak, majd hirtelen berobbant a Tesla és a Faraday Future, akik képesek voltak fenekestül felforgatni a kialakult piaci viszonyokat. Ki gondolta volna mindezt 10 évvel ezelőtt? Hol voltak egyáltalán ezek a cégek 10 évvel ezelőtt? És persze számolni kell a high-tech informatikai vállalkozásokkal is, mint a Google, Apple, Baidu vagy az Alibaba, akik szintén óriási összegeket áldoznak olyan fejlesztésekre, melyek révén egy szempillantás alatt hatalmas szeletet kiharaphatnak majd a tortából.

Faraday Future, az egyik piacra berobbanó vadonatúj szereplő, akit valószínűleg nagyon is komolyan kell venni (forrás: motortrend.com)

A konferencia közönsége kíméletlenül őszintén vitatta meg a létezésükkel kapcsolatos legfontosabb kérdéseket. A kivetítőn megjelenő hatásvadász „gegek” mind-mind a „nagy felismerésre” ösztökélték a résztvevőket.

„Képesek vagyunk az autószektor meglévő szereplőiként időben újrapozícionálni magunkat, vagy majd utólag kesergünk azon, hogy valaki ellopta a kekszünket?”

Vajon van elég hely mindannyiunknak? Vajon a piac mindenkinek biztosít részvételi lehetőséget, vagy a nagyok elhalásszák a lehetőségek nagy részét és dominálnak majd a piacon? És hogy fog egyáltaalán kinézni a piac?

A szekció zárógondolatában megfogalmazták, hogy lehet várni, míg valaki megmutatja a helyes utat, vagy ki lehet küldeni a felderítőket, de lehet, hogy még ennél is szerencsésebb úttörőként elindulni a machetával, hogy mások követhessenek minket… A konferencia további részleteivel, az első nap magvas gondolataival folytatjuk a következő részben.

(képek és illusztrációk: ICDP Summer Meeting 2016 prezentáció)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..
2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....