Generali
A Generali Biztosítóhoz csütörtök koradélutánig nagyságrendileg 2300 bejelentés érkezett, a károk becsült összértéke meghaladja az 500 millió forintot.
A szélsőséges időjárás a Generali adatai szerint Budapesten okozta a legtöbb problémát, a károk több mint felét jelentették a fővárosból. A következő napokban a Generali kárszakértői ennek megfelelően összpontosítják majd kapacitásukat.
A biztosítótársaság munkatársai kiemelt figyelmet fordítanak a viharkárok felmérésére, hogy ügyfeleik a lehető legrövidebb időn belül megkezdhessék a helyreállítási munkálatokat. A Generali Biztosító kárszakértői igyekeznek a bejelentést követő 24 órán belül felvenni a kapcsolatot az ügyfelekkel.
Az eddig regisztrált eseteknél az úgynevezett viharkárok voltak a legjellemzőbbek, de felhőszakadásból, villámlásból és jégverésből eredő károkat is magas számban jelentettek. A károk többsége vagyonkár, azaz az ingatlanokban okozott leginkább kárt a tegnapi vihar.
A vagyonkárok nagy részét a Generali igyekszik két napon belül lezárni. De a valós idejű kárrendezésének köszönhetően egyes esetekben, amennyiben az ügyfél elfogadja a biztosító által megállapított kártérítési összeget a kárfelmérés során, azt online kapcsolat segítségével akár még akkor átutalják számlájukra.
2013-hoz képest tavaly nőt a viharral kapcsolatos károk száma a Generali Biztosító ügyfeleinek körében. Ezért a társaság a potenciálisan veszélyes időjárási viszonyok miatt létrehozta Ügyfélpont mobil alkalmazását, amely a beállított irányítószám alapján a várható viharokról is küld tájékoztatást. Az iOS, Android és Windows Phone operációs rendszert használó telefonokra egyaránt elérhető alkalmazás a riasztás mellett hasznos tanácsokat is ad a védekezésre, így csökkenthető a károk mértéke.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzései szerint a következő napokban ismét emelkedni fog a hőmérséklet, így jelentősebb viharokra már nem kell számítanunk, hétfőn azonban újabb hidegfront érkezik, amit helyenként erős szél és zivatarok kísérhetnek.