Mercedes-Benz GLB
Apró, ám fontos változásokon megy keresztül a Mercedes-Benz két belépőszintű SUV modellcsaládja, a GLA és a GLB. Egyelőre csak az AMG-Line változatokat mutatták meg, amik mostantól megkapják a sportváltozatok morcosabb lökhárítóit, illetve egy kicsit közelebbről megvizsgálva feltűnhet, hogy a fényszórók rajzolata is más lett – utóbbiak egyébként már alapáron LED-esek. Új színként a Spectral Blue csatlakozik, és összesen négy új felniszettet is bevezetnek 17 és 20 col közötti méretekben.
Odabent az új volán vonja el leginkább a figyelmet, ami már a frissített MBUX rendszert kezeli a két digitális kijelzőn. Állítólag javítottak a hangfelismerésen, ami mostantól tanul a sofőr preferenciáiból. Kapott egy dísz kivilágítást az USB-C port, ami ráadásul gyorsabb töltésre is képes, illetve mostantól alap lesz az Artico, kézzel varrt bőr és szövet ülésszett. Biztonsági fronton a tréler manőverezést segítő asszisztens számít újdonságnak a GLA/GLB családnál.
A motorkínálat is átalakul valamelyest. Egyedül a dízeleket nem piszkálták, azok maradnak hagyományosak, a benzines hajtásláncok viszont mostantól egy 13 lóerős, szíjhajtású indítógenerátorként dolgozó, 48-voltos mild hybrid egységet is kapnak. Újdonság lesz még a GLA 250e plug-in hybrid hajtáslánc, amit az akár hétüléses GLB nem kap meg. Ezutóbbi összteljesítménye 215 lóerő, a 11,5 kWh-s akkumulátor pedig kb. 62-70 km WLTP szerint mért elektromos hatótávra elég kraftot képes eltárolni. Ezek kívül pedig hamarosan csatlakozhat a kínálathoz a GLA 45 AMG csúcsmodell.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!