Ford Focus RS

Frankfurtban az új Ford Focus RS

2015.09.16.

A Ford bemutatja a vadonatúj Focus RS-t, ami 4,7 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, a végsebessége pedig 266 km/óra; az autó belépő ára 11.800.000 forint.

A Focus RS végsebessége 266 km/óra. Az autót a Ford új 2,3 literes EcoBoost blokkjának speciálisan áttervezett változata hajtja, aminek legnagyobb teljesítménye 350 lóerő. A vadonatúj Focus RS optimális gyorsulását a Ford RS-modell családjában most először bevezetett Startvezérlés biztosítja. A technikai újdonságok sorában a Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített új Ford Performance Összkerékhajtás is megtalálható, ami remek útfogással, tapadással és kanyarstabilitással ruházza fel az új modellt.


A Ford RS mellett a frankfurti standon a Ford Performance teljes európai termékkínálata megjelenik, köztük a vadonatúj Ford GT ultra nagy teljesítményű szuper sportkocsi, a Focus ST kombi és ötajtós változatai, valamint a többszörösen díjnyertes Fiesta ST is.

- A vadonatúj Focus RS 4,7 másodperc alatt katapultál százas tempóra; ez körülbelül megfelel annak az időnek, ami alatt a vásárló eldönti, hogy akar egy ilyen autót, miután beült a volánja mögé - vélekedett Juergen Gagstatter, a Focus RS program főmérnöke. “Ez a gép lenyűgöző technológiákat, káprázatos irányíthatóságot és teljesítményt kínál, méghozzá olyan áron, ami alighanem fejfájást okoz majd a prémium versenytársaknak.”

A rajtvonalnál szükséges kiemelkedő teljesítményt a Startvezérlés biztosítja, bármilyen pályaviszonyok mellett a lehető legnagyobb gyorsulásra optimalizálva az autó futóművét és hajtásláncát. A vezető kiválasztja a menüből a Startvezérlést, első fokozatba kapcsol, teljes gázt ad és felengedi a kuplungot – a rendszer pedig optimális hajtóerőt ad, elosztva a forgatónyomatékot az AWD rendszeren keresztül, maximális forgatónyomatékot tartva fenn a turbó túltöltés-funkciójával, ellenőrizve a kipörgés-gátló rendszert és megfelelően beállítva a lengéscsillapítókat.


A műszeregységben megjelenő Teljesítményre Hangolt Fokozatváltás Kijelzés segít a vezetőnek, hogy az autó a váltások során is tökéletesen gyorsítson: a rendszer jelzi, amikor a motor 5.900 1/perc fordulatnál elérte az optimális váltási pontot, és a fény villogni kezd, ha a fordulatszám a 6.800 1/perces felső határhoz ért.

A Ford Performance AWD rendszer alapját a hátsó hajtómű mindkét oldalán elhelyezett, elektronikus vezérlésű tengelykapcsolók képezik. Ezek vezérlik az autó első/hátsó nyomatékmegosztását, valamint a hátsó tengely oldalankénti vonóerő-elosztását, ami drámai mértékben növeli az irányíthatóságot és a kanyarstabilitást.

Az AWD rendszer másodpercenként százszor kap információkat a jármű szenzorjaitól. Az optimális menetdinamika érdekében a Ford Performance AWD rendszert összehangolták az autó fejlett Elektronikus Stabilitásvezérlésével, valamint a fékek működésén alapuló Nyomatékvektor Szabályozással, ami az összkerékhajtási rendszer saját nyomatékvektor-szabályozásával párhuzamosan működik.


A vezető négyféle üzemmód közül választhat, és minden beállítás egyedi módon hangolja át az összkerékhajtás (AWD), a lengéscsillapító-vezérlés és az Elektronikus Stabilitásvezérlés beállításait, valamint a kormánymű és gázpedál reakcióit, illetve a kipufogó hangzását, hogy az autó a közúton és a versenypályán egyaránt kiemelkedő teljesítményt nyújtson. A Normal, Sport és Track üzemmódok mellett egy különleges Drift Üzemmód is rendelkezésére áll; ez utóbbi engedélyezi, hogy a versenypályán az autó kontrolláltan túlkormányzottá válhasson.

A 440 Nm-es nyomatékcsúcs 2000-4500 1/perc fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre, sőt egy kemény gyorsítás során – az időleges túltöltés révén – 15 másodpercen át akár 470 Nm-re is növelhető. Az autó a németországi Saarlouisban készül majd, és a harmincadik lesz az RS emblémát viselő járművek hosszú sorában. Az új Focus RS is része annak az átfogó offenzívának, aminek keretében 2020-ig 12 nagy teljesítményű modell jelenik meg a Ford kínálatában. A Ford tervei szerint az európai vásárlók 2016 elején vehetik át az első izomautókat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy február 1-től kizárólag a 2025-re érvényes....
2025.01.27
Két újabb könyv jelent meg Horváth Edéről, a Rába Vagon és Gépgyár (MVG) hajdanvolt vezetőjéről,....
2025.01.27
A Toyota úttörő modellje, az 1997 óta világszerte 5 modellgeneráción át több mint 5,3 millió....
2025.01.27
Túlfutott a tilos jelzésen egy vonat hétfőn Fótnál, a vizsgálat ideje alatt egy szakaszon szünetel....
2025.01.27
Kétféle csoport alakult a CO2 kvóta vásárlás köré: az egyiket a Tesla, a másikat a Mercedes....
2025.01.27
Veszélyes vagy káros lehet ezeket a dolgokat a hidegben a kocsiban hagyni, Tóbiás és Balambér....
2025.01.27
Fény és árnyék: az ausztriai fuvarozó és szállítmányozó cégek teljesítményét nem lehet egyértelműen....
2025.01.27
Ünnepélyes keretek között aláírt együttműködési megállapodással indult hivatalosan útjára a Magyar....
2025.01.27
Története során először került fel a győri Széchenyi István Egyetem a Times Higher Education....
2025.01.27
Sébastien Ogier a saját rekordját döntötte meg azzal, hogy tizedszerre aratott győzelmet Monte-....