autókiállítás

Főszerepben a háttéripar és a jövő mérnöke

2014.11.07.

Másodszorra is sikeres lett az Automotive Hungary kiállítás, mely immár régióssá bővült és nem csak a húzóágazat seregszemléje, hanem jó alkalom a cégeknek arra, hogy magukhoz csábítsák a jövő legtehetségesebb szakembereit.

A szerző felvételei

Kétszáznál több cég jelent meg a másodszor megrendezett Automotive Hungary kiállításon, ahol a nagy motor-, és autógyártók meg beszállítók mellett a legtöbb oktatási intézmény is komplett járművekkel vett részt. A rendező Hungexpó vezérigazgatója, Ganczer Gábor szerint a járműipar fontos, mert a gyártónak profitot, beszállítónak megrendelést, dolgozónak pedig munkát jelent. Ezért az Automotive Hungary kiállításon a programok az iparág egészét lefedő témakörökre épülnek, ezek az üzlet, a tudomány és a karrier. Szakmai konferenciák, előadások, iparági kiállítók és szakosított állásbörze is színesítette a programokat.

Lendületben tartani az ágazatot

A kőbányai vásárvárosban, az Automotive Hungary járműipari szakkiállítás megnyitóján Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter elmondta, hogy Magyarország kiemelt érdeke az autóipar lendületének megtartása, a magas technológiai színvonalat pedig az új termékek is jelzik: például nálunk készül a legkorszerűbb kormánymű. A miniszter szerint a kiállítás fontos találkozópontja a hazai autóipar szereplőinek: Magyarországon a 726 járműipari vállalat közvetlenül 120 ezer munkahelyet jelent, az ágazat teljesítménye meghaladta a 18 milliárd eurót, a járműipar adta a 2013-as GDP 10 százalékát és az export 18 százalékát. A kormány fontosnak tartja a Jedlik Ányos programot, melynek keretében a töltőállomás hálózat fejlesztésével, adókedvezménnyel, a zöld rendszám bevezetésével és buszsáv használattal is ösztönöznék a hibrid és villanyautók számának növelését. Napjainkban a piac kihívásaira az ágazat új termékekkel és technológiai fejlesztésekkel válaszol.

Húsz innovációs központ a cél

A szakminiszter szerint Magyarország mostanra az európai gépjárműgyártás egyik központjává vált és az ágazat piaci kilátásai kedvezőek, mert világszinten nő az autók iránti kereslet. A növekedést segíti majd a folyamatban levő uniós szabadkereskedelmi tárgyalások sikeres lezárása is. Varga Mihály szerint a járműipar fejlődésben fontos szerepe van a magyar munkaerőnek és a korszerű szakképzésnek, mely alkalmazkodik a vállalatok igényeihez. A kormány a duális képzési rendszer kiterjesztése után immár hétezer vállalathoz mehetnek gyakorlatra a tanulók. Magyarország részt kíván venni a hibrid és elektromos autók elterjedésében is, ezt a célt szolgálja a Jedlik Ányos terv, és a szakterületre kialakítandó klaszter. A cél az, hogy 2018-ig húsz autóipari innovációs központ legyen Magyarországon

Jól szerepeltek a jövő mérnökei

Biztosítottnak látszik a megfelelő mérnökutánpótlás is, hiszen a Techtogether rendezvényen felvonultak a hazai főiskolák és egyetemek hallgatói, akik a robottechnikában és a villanyautó-építésben is jeleskednek, de van saját fejlesztésű benzinmotorjuk és egyéb eredeti ötletük is. A kecskeméti főiskolások pedálos kombájnja mellett állt a szivar alakú szuper-takarékos eco-autó. Természetesen megjelentek a budapesti és győri egyetemisták villanyautói, valamint a miskolciak járművei. Az Automotive Hungary részeként megrendezett versenyen nyolc egyetem és főiskola 18 csapata mérkőzött egymással. A döntőbe jutott hat csapat közül a BME Formula Racing Team került ki győztesen, második lett a Miskolci Egyetem Kart, harmadik a BME RobonAUT. A járműipar kiemelkedően tehetséges reménységeinek elméleti és gyakorlati feladatok keretében kellett bizonyítani, hogy mennyire eredményes csapatuk a kreativitás, az elméleti ismeretek és a szakmai felkészültség terén.

 

 

Magyar tükör és kompozit busz

Látványos standokkal csábították a fiatalokat a vezető járműipari cégek. Az Audinál és a Mercedesnél komplett autók, a Suzukinál motorkerékpárok és csónakmotorok is várták a látogatókat. Legújabb benzines és dízel-hajtóművei mellett a szentgotthárdi Opel standján magyar motoros Insignia és Astra is állt. Buszokból sem volt hiány, hiszen megjelent a kompozit karosszériás Modulo és a hibrid hajtású Rába-Volvo csuklós.

A több mint kétszáz kiállító cég is jelezte, hogy nincs olyan autó a világon, amiben ne lenne valamilyen magyar fődarab, vagy alkatrész, legyen az győri Lamborghini motor, mosonmagyaróvári SMR tükör Porschére, szombathelyi LUK dupla-kuplung Golfra, vagy egri Bentley kormánymű. Nem véletlenül voltak népszerűek a beszállítói találkozók és szakmai konferenciák, melyen nem csak a hazai, hanem a régió többi országának cégei is megjelentek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.05
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1016-an lépték át. - A....
2025.02.04
A centenáriumi évben az energiavállalat a jövő alakítására fókuszál. ..
2025.02.04
Izgalmas események az autók világából, háborúból, versenypályákról, titkos töréstesztekről,....
2025.02.04
A fővárosi közösségi közlekedés sohasem unalmas. Naponta több mint hárommillió utazás valósul meg a....
2025.02.04
„Ha egyetlen gyártó hibázik, akárcsak egyszer is, az a komplett ipart visszaveti évekkel” –....
2025.02.04
Felvette palettájára a Land Cruiser 250-est az Arctic Trucks. Az izlandi specialista által épített....
2025.02.04
Kompolt község polgármestere, Blahó László, valamint a helyi polgárőrség egyik tagja, Kiss Norbert....
2025.02.04
A japán hatóságok még mindig küzdenek egy 74 éves teherautó-sofőr kimentéséért, aki járművével....
2025.02.04
Ötvenhat Gidránnal erősödik Magyarország. Az ország elkötelezett a Gidrán harcjármű mellett,....
2025.02.04
A Volvo Cars januárban 50 820 autó globális eladásáról számolt be, ami 5 százalékos csökkenést....