Volkswagen I.D.
A Volkswagen elektromos tanulmányautójáról már olvashattak nálunk nagy cikket annak apropóján, hogy a formatervét két magyar dizájner, Száz Ákos és Fogarasi-Benkő László alkotta meg.
Most kiderült, hogy az autó nemcsak új formanyelvet, hanem új technológiákat is felvonultat majd, mint például augmented head-up display, amit kiterjesztett fejmagasságú kijelzőnek lehetne fordítani. Az új rendszer úgy vetíti ki az információkat a szélvédőre, mintha azok 15 méterrel az autó előtt lennének. Sőt, a navigációs rendszer nyilai úgy látszanak, mintha az útra lennének festve.
Mire ez a technológia megjelenik a sorozatgyártásban, túlmutat majd a navigáláson. Képes lesz az autóra leselkedő veszélyekre figyelmeztetni a vezetőt, mint például a csúszós burkolat, a lelépni készülő gyalogosok, vagy az úton lévő mozdulatlan akadály.
Az információk egyre bőségesebbek lesznek, ahogy egyre több hálózatba kapcsolt autó szolgáltat majd adatokat a Here felhős térképszolgáltatásának. A Here rendszert – amely tűpontos lidar-alapú 3D-s térképeket és az autók szenzorai által gyűjtött adatokat használja - nemrég közösen vásárolta meg az Audi, BMW és a Daimler.