Forma 1
A tavalyi év során fölmerülő szabálymódosítási javaslat – mellyel kapcsolatban az is fölmerült, hogy már a 2019-es regulák közé is bekerül – értelmében a Q1-ben, a Q2-ben és a Q3-ban is öt versenyző esett volna ki (természetesen az öt leglassabb), a 10 perces, mindent eldöntő Q4-ben pedig a tíz legjobb harcolhatott volna a rajtelsőségért.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által nemrég napvilágra hozott 2020-as sportszabályok között azonban nem kapott helyet a négyrészes időmérő: ezen a ponton a már jól megszokott háromszakaszos kvalifikációról írnak.
A csapatvezetők állítólag kettős érzéseket tápláltak a módosítás iránt: noha vannak, akik támogatják a Liberty, az izgalmak fokozására vonatkozó törekvéseit, abban a többség egyetértett, kár változtatni egy jól működő rendszeren. A RaceFans úgy tudja, az istállók több szimulációt is kértek a vezetőségtől, ebből pedig kiderült, hogy az új időmérő hátrányba hozná a középcsapatokat.
Ők ugyanis várhatóan elhasználnák lágy keverékű abroncsaikat, hogy bejussanak a Q4-be, a felhasználható szettek számának növelése pedig jelentősen megnövelné a kiadásokat, ami akkor, amikor az F1 pont csökkenteni akarja azokat, elfogadhatatlan.
A Liberty Media az „izgalmak fokozásán” túl azért is szerette volna több részre bontani az időmérőt, mert a Q3 és a Q4 közötti „üresjárattal” extra reklámidő keletkezik, vagyis az időmérő kereskedelmi szempontból értékesebbé válik a sportág jogtulajdonosai számára, hiszen értékesíthetik azt a hirdetni vágyók számára.
Forrás: m4sport.hu