Önvezető autók

A Fordok hamarosan önállóan gördülhetnek le a szerelőszalagról

2023.04.13.

A világ Ford-üzemeinek szerelőszalagjairól már több mint 100 éve gördülnek le az autók. Az elkészült járművek volánja mögött ilyenkor mindig ül valaki, de ez hamarosan megváltozhat.

A Ford elkezdett kísérletezni egy mesterséges intelligencia által vezérelt önvezető technológiával, ami kifejezetten erre a munkafázisra fejlesztettek ki. A projekt során az autók nemcsak önállóan hajtanak le a szerelősorról, hanem el is gurulnak a végső teszteket végző munkaállomásokra, feltölthetik magukat, majd leparkolhatnak a többi, szállításra váró autó közé.

Az E-SELF projekt egyike annak a számos kezdeményezésnek, amelyek célja a Kölni EV központ folyamatos fejlesztése. A 2 milliárd dolláros beruházással létrehozott üzemegységben idén kezdődik az EV-modellek gyártása.

“A Ford újraépíti jármű-portfólióját Európában, és e folyamat szerves része annak megtervezése is, ahogyan ezek az új EV-k készülnek,” nyilatkozta Frank Schwarz, a Ford projektvezetője. "Az önvezető technológia meghonosítása a szerelősoron fokozhatja a termelékenységet és a biztonságot, miközben a dolgozók a fontosabb feladatokra összpontosíthatnak.”

A Ford két és fél éven át tartó kísérleti munkába kezdett a Braunschweigi Műszaki Egyetem Autómérnöki Intézete és a Kopernikus Automotive közreműködésével, amihez a Szövetségi Gazdasági és Klímavédelmi Minisztérium 2 millió eurós támogatást biztosít.

Az E-SELF projekt során a járművek és az infrastruktúra közötti kommunikáció segítségével irányítják és ellenőrzik az autókat. A gyár területén elhelyezett szenzorok azonnal érzékelik, ha vészhelyzet alakulhat ki a járművek nyomvonalán (például egy ember vagy egy másik autó keresztezi az útjukat), és ilyenkor a járművek lelassítanak, vagy ha kell, meg is állnak.

A gyártás utáni tesztelés tucatnyi különböző állomáson történik, majd az autókat beállítják egy parkolóba, ahonnan később trélereken, vasúti kocsikon vagy hajókon szállítják el őket. Az MI technológia lehetővé tesz, hogy a járművek maguk járják végig a tesztállomásokat, majd önállóan feltöltsék az akkumulátorukat, és leparkoljanak a többi kész jármű mellé. Erre minden olyan autó képes, amelyben automata sebességváltó, elektronikus stabilitásvezérlés, elektronikus kézifék és kormányzási asszisztens működik; az egyetlen szükséges plusz az intelligens kommunikációs egység, amely képes interakcióba lépni a gyár infrastruktúrájával.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.04
A Volvo Cars januárban 50 820 autó globális eladásáról számolt be, ami 5 százalékos csökkenést....
2025.02.04
Az Európában Európa számára fejlesztett és gyártott, azóta ugyanakkor már több kontinensen sikerrel....
2025.02.04
A beszéd az ember számára a legtermészetesebb kommunikációs eszköz, ezért a kommunikáció....
2025.02.04
Összehangolt közlekedésrendészeti ellenőrzést tartottak Győrben – írta a Győr-Moson-Sopron....
2025.02.04
A Budapesti Közlekedési Központ idén is folytatja a 2024-ben elkezdett taxiállomás-felújítási....
2025.02.04
A Használtautó.hu szakértője megnézte, tavaly melyik településekről adták fel a legtöbb hirdetést,....
2025.02.04
Franciaországba is megérkezik LoJack, az ellopott autók visszaszerzésére szakosodott szolgáltató.....
2025.02.03
Legjobban a dízelmotor illik a BMW X3-ashoz, azok közül is persze a sorhatos. De higgyék el, a....
2025.02.03
Háromnapos közlekedési akció volt Hajdú-Bihar vármegyében. Számos szabályszegő mellett egy....
2025.02.03
A találmány Franciaországból származik és komoly költségcsökkentést ígér az autósoknak.   ..