Ford
Az Y generáció tagjai minden más korcsoportnál nagyobb arányban vélik úgy, hogy az SUV-k erőt kölcsönöznek nekik az utakon, és leginkább ilyen autóban tudják elképzelni magukat, mivel az SUV-ket sportos és élvezetes vezetési élményt nyújtó járműveknek tartják – összegezte a kutatást készítő Benenson Strategy Group.
Az Y generáció tagjai az átlagnál fontosabbnak tartják, hogy autójuk tökéletesen illeszkedjék aktív életstílusukhoz, és a felük szerint ez a leírás sokkal inkább illik egy SUV-ra, mint más járműtípusokra.
– A felmérés két lényeges dologra is rámutatott: egyrészt arra, hogy az SUV-k iránti európai keresletnövekedés tartósnak ígérkezik, másrészt pedig arra, hogy a fiatal felnőttek korántsem idegenkednek annyira az autóvásárlástól, mint azt egyesek gondolták, és ez különösen igaz az SUV-szegmensre – mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. ”Az európai fiatalok racionális és érzelmi okokból is az SUV-t tartják a számukra tökéletes választásnak.”
Az Y generáció az európai felnőtt népesség 24 százalékát teszi ki. Az új felmérés rámutat, hogy az elkövetkező évben új autó vásárlását tervező Y generációs fiatalok közül minden negyedik SUV-ra vágyik.
Az iparági statisztikák szerint az európai piacon 2014-ben értékesített személygépkocsik 20 százaléka volt SUV, s az IHS iparági elemző becslései szerint ez az arány 2020-ra eléri majd a 27 százalékot.
A felmérés során 5.000 felnőttet kérdeztek meg Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban. A válaszok alapján megállapítható, hogy az Y generáció tagjainak:
– 54 százaléka szerint egy SUV minden más autótípusnál jobban megfelel a városi vagy közúti autózáshoz;
– 52 százalékuk szerint egy SUV-ban nagyobb biztonságban utazhatnak, mint más autótípusokban;
– 84 százalékuk szerint az elmúlt 5 év során az SUV-k üzemanyag-takarékosabbá és sokkal inkább környezetbarát jellegűvé váltak
– 52 százalékuk fontolgatja egy SUV megvásárlását, ami erőt és életstílust sugall, vagyis egyszerre ésszerű és emocionális választás
- Létezik egy trend, amely szerint a vásárlók olyan megoldást keresnek, ami egyszerre több igényüket is kielégíti. Ilyen például az okostelefon, ami kamera, médialejátszó, sőt zseblámpa is egyben – és ilyen az autó is, ami takarékos, sokoldalú, és megbízhatóan kiszolgálja az egész családot a hétvégi kalandozások során – tette hozzá de Waard.
A Ford a jövő heti Frankfurti Autószalonon mutatja be a Ford Edge nagyméretű SUV európai piacra szánt változatát. Az Edge forgalmazása a jövő év elején kezdődik, s a vállalat azt tervezi, hogy a következő három évben öt új modellel jelenik meg az SUV- és crossover-kategóriában. Mindemellett a Ford az év végén a közepes méretű Kuga SUV és a kompakt EcoSport SUV továbbfejlesztett változatát is bemutatja.