Utasellátó
Könyv is született a hősi időkről
A hónap elejétől a nemzetközi, július 1-jétől a balatoni járatok egy részén, naponta összesen 20-21 vonaton ismét lehet ebédelni vagy vacsorázni a nemzeti vasúttársaság vonatain. A féléves előkészület során a Keleti pályaudvaron létrehozták a tevékenység kiszolgáló, logisztikai bázisát, és 25 vonatot felszereltek korszerű, zárt láncú technológiát használó konyhával és berendezésekkel – mondta el lapunk kérdésére Ungvári Csaba. A MÁV-Start vezérigazgatója közölte, lecserélték az étkészleteket, poharakat, asztalterítőket, a konyhák is megszépültek, sok kocsiban a régi berendezéseket felváltották új sütők, grillezők, hűtők.
Nyolcvan alkalmazottat foglalkoztatnak a fedélzeten és 24-et a „földi kiszolgáló” tevékenységben. Nem ez az egyetlen hasonlóság a légi cateringhez: a konyhán előre előkészített ételadagokat hőkezelnek készre, ami garancia a minőségre. A vasúttársaság – hasonlóan jó néhány szolgáltatáshoz – az utasellátást is külső vállalkozóktól vette saját üzemeltetésbe. A céljuk nem az, hogy magas profitot realizáljanak, hanem hogy magas minőségű szolgáltatást nyújtsanak szolid áron, és ezzel az utasok elégedettségét növeljék – hangsúlyozta a vezérigazgató. Egy-egy étkezőkocsiban mostantól egyszerre 10-18-féle étel közül választhatnak az utasok. Az étlap jelentősen megújult, a választék kialakításakor az adott országok étkezési szokásait is figyelembe vették a szakemberek, a menüben megtalálhatóak a klasszikus utasellátós ételek – mint a paprikás csirkemell galuskával vagy a gulyásleves, bolognai spagetti –, de a cézár saláta, a majoránnás jércemell, a borókabogyós marhasült is a kínálat része. Gondoltak az édességet kedvelőkre is, a császármorzsa mellett többféle sütemény is választható.
Jól ismert, és azóta elfeledett édességek a kékszegélyű kistányéron
A szolgáltatás megkezdését a MÁV-Start a Közlekedési Múzeum az Utassellátóról szóló kiállításának a megnyitóján jelentette be.
Jámbor Gyula
Megjelent a Magyar Nemzet 2014. 06. 05-i számában