FIA káromkodás tiltás

FIA káromkodás tiltás: a WRC pilóták visszavágnak

2025.03.05.

Érdekelt bárkit is korábban, ha egy profi pilóta káromkodott? Egyáltalán nem, de mióta az FIA bünteti, azóta mindenki erről beszél.

Mohammed Ben Sulayem vezetése alatt számtalan furcsa szabályt vezetett már be az FIA, köztük például a tetoválások betiltását, ugyanakkor a legnagyobb port mindenképp a káromkodás tiltása okozta az utóbbi hetekben, hónapokban. Emlékezetes pillanat volt, amikor Gordon Ramsey sztárséf, aki szintén éles nyelvjárásáról híres, a Forma-1 évnyitó és festés leleplező eseményét elmondta a véleményét az esetről. Szerinte ugyanis el kell fogadnunk, hogy a káromkodás az autósportban a szakma velejárója, amolyan szaknyelv. Ezek a pilóták minden hétvégén az életükkel játszanak, akkor legalább hagyj káromkodjanak.

Most erre a közhangulatra dobta rá a maga bombáját a WRC pilóták új, közös szervezete a World Rally Drivers Alliance (WoRDA), akik elfogadhatatlannak tartják Adrien Fourmaux 10 000 eurós büntetését a svéd ralin. A 29 éves francia pilóta egy TV interjúban mondta ki, hogy „fucked up”, azaz elcseszték a gyorsasági szakasz, miután meg kellett állniuk a sisakjukat és biztonsági övüket újra meghúzni. Ugyanakkor a WRC pilótáknak elege lett belőle, hogy minden ilyen apró, izolált és akaratlan elszólást ennyire durva büntetésekkel díjaz az FIA. Szerintük a ralizás extrém világ, ami folyamatos fókuszt kíván, a napok ráadásul hosszúak és fárasztóak.

Ráadásul, és ezt a faktort eddig még senki sem vetette fel korábban, a hatalmas büntetési tételekkel azt érik el, hogy a publikum szemében olyan hatást keltenek, mintha a pilóták és a csapatok számára mit sem számítanak ezek a hatalmas összeget, simán kifizetik őket zsebből. Ugyanakkor ez korántsem igaz, ezért a WoRDA felkérte az FIA-t, hogy legyenek transzparensebbek, és árulják el, hogy pontosan mire költik az így befolyt összeget. „Direkt és nyílt kommunikációra kérjük az FIA elnökét és a WoRDA tanácsát, hogy mindenki számára elfogadható és mielőbbi döntés szülessen.” Hasonlóan meglepő hír volt, hogy az FIA elnöke szeretné visszahozni a V10 motorokat a Forma-1-be: talán épp azért, hogy a hangjuk elnyomja a csúnya szavakat, ki tudja.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.05
Jelenleg a csapból is Kendrick Lamar félidős koncertje folyik, de csak kevesen említik meg annak....
2025.03.05
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) döntése értelmében 2025. július 1-jétől 752 kilométer....
2025.03.05
Naivság és számítás?   ..
2025.03.05
A tavaszi költési időszak közeledtével idén is számítani lehet ablakokat, autókat "támadó"....
2025.03.05
A villanyautó legdrágább és legsúlyosabb szerkezeti eleme. A nyersanyagaik nagyon egyenetlenül....
2025.03.05
Az utolsó negyedév 1,2 százalékos csökkenést hozott a személyautók kötelező gépjármű-....
2025.03.05
A 2024-es év eredményei alapján a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. egyszeri bruttó 800 ezer....
2025.03.05
Sem a benzinmotorokat, sem a kézi váltót nem hagyja kihalni a Toyota. Sportos modellek egész sorát....
2025.03.05
A Porsche AG régóta tervezett változtatást kezdeményez az Igazgatóságban: 2025. február 26-tól....
2025.03.05
A mezőny tagjai is bíznak benne, szoros versenyszezon áll előttünk izgalmas futamokkal és....