elektromos autó
A Tesla bemutatta a Model S összkerékhajtású csúcsváltozatát. A „D” jelzésű verziók mind a két tengelyét egy-egy villanymotor hajtja, míg az eddigi változatok kizárólag hátsókerék-meghajtásúak voltak. Az eggyel több hajtott tengely javítja a tapadást gyorsításkor és kanyarban, így a kocsi sokkal alkalmasabb a közlekedésre téli útviszonyok mellett. A 4x4-es változatok átszámítva körülbelül egymillió forinttal drágábbak a hátsókerekeseknél, de cserébe gyorsabbak és a háromból kettő nagyobb hatótávolsággal is rendelkezik.
„Ami igazán különlegesség teszi a meglévő összkerék-meghajtási rendszerekkel szemben, hogy dinamikusan lehet változtatni a tengelyekre küldött nyomaték nagyságát ezredmásodpercek alatt – erre egy hagyományos, mechanikus rendszer nem képes. Az eddigi összkerék-meghajtások kevésbé hatékonyak. A Model S esetében mindig a leghatékonyabb módon tudjuk használni a két villanymotort, mivel olyan gyorsan lehet váltani az erőforrások között. Ezek az előnyök bőven kompenzálják a második villanymotor többlet súlyát. Szó szerint minden javult” – nyilatkozta a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk.
A 60D és a 85D jelzésű változatok (60 illetve 85 kilowattórás akkumulátorral) elöl és hátul is egy-egy 190 lóerős villanymotorral rendelkeznek. Előbbi 5,7 másodperc alatt gyorsul fel 96 km/h sebességre, 201 km/h a végsebessége és 105 km/h-val haladva 362 km a hatótávolsága. A 85D 5,2 másodperc alatt gyorsul, 250 km/h a végsebessége és 475 km a hatótávolsága. Mind a két modell nagyobb hatótávolsággal rendelkezik a hátsókerék-meghajtású Tesláknál, holott 80 kg-al nehezebbek.
A P85D jelzésű csúcsmodell azonban még ennél is többre képes. Ebben elöl egy 214, hátul egy 476 lóerős villanymotor dolgozik, a kettő nyomatéka összesen 930 Nm. A hatalmas erő szupersportkocsikat idéző menetteljesítményekkel ruházza fel az elektromos luxuslimuzint, 0-96 km/h-ra 3,2 másodperc alatt gyorsul fel, ami 1G-s gyorsulásnak felel meg. Sokat mondó adat az is, hogy a negyed mérföldet pedig pontosan ugyanannyi idő (11,8 másodperc) alatt teszi meg, mint a jóval könnyebb, 605 lóerős Ferrari 458 Speciale. A csúcsmodell hatótávolsága 443 km egyenletes 105 km/h-s sebesség mellett.
A Tesla az új modellekkel egyszerre mutatta be a vezetéstámogató rendszereit is. Ezek már képesek irányjelzés esetén önállóan végrehajtani a sávváltást, a kocsi sebességét az aktuális sebességhatárokhoz igazítani, önállóan parkolni és veszély esetén önállóan félreállítani az autót.