Forma 1
Miközben küszöbön a Renault-Lotus házasság, egyre több találgatás folyik arról, milyen motorral folytatja a Red Bull F1-es ténykedését. Hogy legkésőbb 2017-ben szakítanak a franciákkal, szinte biztosra vehető, ám jó esély mutatkozik arra, hogy már idő előtt, 2016-ban váltanak. Dietrich Mateschitz alakulatának a hírek szerint mindenképp a mezőnyben legjobbnak számító Mercedes-motorra fájna a foga, és bár a németek vezetői közül többen hajlanának rábólintani az egyezségre, ezzel kapcsolatban továbbra is van némi bizonytalanság a csillagos márkánál.
Toto Wolff sportigazgató nem is csinál titkot belőle: félti csapatát a Red Bulltól, mely az elmúlt másfél évben a motorproblémái ellenére is bizonyította, még mindig képes ütőképes autókat építeni. A német erőforrással vélhetően idén is jobban megnehezítenék a Mercedes dolgát. „A hozzáállásunk mit sem változott: nem kívánunk beavatkozni egy meglévő partneri kapcsolatba, és ennek megvannak az okai” – utalt arra Wolff, hogy a Red Bull 2016 végéig szerződéssel rendelkezik a Renault-val. „Alapvetően nem ez a mi stílusunk az üzleti életben, ráadásul a Renault és a Daimler az autóiparban jó kapcsolatban van egymással, amit a Renault elnöke, Carlos Ghosn barátinak írt le. Tehát azt mondtuk, hogy amíg a Red Bull és a Renault nem szakít, még csak tárgyalni sem kívánunk. Rendkívül összetett az egész helyzet, számos komoly döntést kell meghozni, és ezt előtte rendezni kell.”
Amíg tehát a Renault nem lép, a Red Bull vélhetően a Mercedesszel sem fog egyről a kettőre jutni. Az idő ugyanakkor sürget: a 2016-os autó tervezését már ideje elkezdeni, ebben pedig meghatározó szempontot jelent, milyen motor kerül majd a borítás alá.
Az olasz sajtó szerint most éppen ezt igyekszik kihasználni a Ferrari. A Red Bull, Mercedes párosítás igencsak ígéretesnek, az olaszok szempontjából viszont ijesztőnek hangzik. Éppen ezért Sergio Marchionne, a Scuderia elnöke állítólag újabb ajánlatot akar tenni a Red Bullnak arra, hogy használjanak Ferrari-motort: azzal a céllal, hogy megakadályozza a Mercedesszel kötendő megállapodásukat. Ezzel ugyanis valamilyen szinten kontroll alatt tudná tartani ellenfelüket, miközben ha az osztrákok a csillagos márkával egyesítik erőiket, fennáll annak a veszélye, hogy újra meggyengül pozíciójuk, s újra hátrébb csúsznak az erősorrendben.
Az olasz média azt is megemlítette, hogy Marchionne emellett még egy szempontot is figyelembe vehet: amennyiben megállapodást kötnek a Red Bull-lal, talán megnyílhat egy út az osztrákok által pártfogolt Max Verstappen megszerzésére is… Akárhogy is, Marchionne ezen a hétvégén ott lesz Monzában, s miután a hétvégén jó eséllyel több bejelentést is hallhatunk majd bizonyos csapatoktól, talán az összkép is kezd majd letisztulni.
(forrás: Speedweek)