Ausztrália
A szigetország 2015-ös mérlege szerint 3,8 százalékkal több újautót adtak el, mint az azt megelőző évben, így az 1,16 millió darabos volumen által új rekord született a világ hatodik legnagyobb földterületű országában, olvasható az Ausztrál Autógyártók Szövetségi Kamarája (FCAI) által közzétett jelentésben.
A Ferrari esetében regisztrált 167 darabos eladási statisztika 48 százalékos növekedést hozott, miközben a Porsche is 40 százalék körüli növekedéssel zárta az évet, ugyanis az előző évi 2812 darab járműeladáshoz képes 2015-ben 4090 darab stuttgarti újautó talált gazdára. A riport részletei szerint az legnépszerűbb német prémium márkák (Audi, BMW, Mercedes-Benz) is növekedéssel zárták a tavalyi évet, melynek hátterében a Reserve Bank of Australia által rekord alacsonyra szorított kamatok és az emelkedő ingatlan árak állnak. Legalábbis a bank által végzett tanulmány szerint erős összefüggés áll a fent említett tényezők között.
A fővárosi ingatlanok értéke 12 százalékkal emelkedett az előző évben, ezáltal egy három éve tartó fellendülés zajlik az országban, melynek következtében az ingatlanok átlagára 935 ezer ausztrál dollárra emelkedtek (195 millió forint feletti összeg forintban) – a CareLogic szerint. Ennek persze nem közvetlen és abszolút következménye az újautó eladás fellendülése, de Craig James, a Commonwealth Bank of Australia vezető közgazdásza szerint az „emberek szívesen látják, hogy ingatlanjuk értéke és ezáltal a vagyonuk növekszik. Az effajta gyarapodás pedig jó alapot adhat számukra, hogy egy kicsit tovább nyújtózkodjanak” – nyilatkozta a szakértő.
Herbert Appleroth, a Ferrari Ausztrália és Új-Zéland ügyvezetője pedig megerősítette, hogy az emelkedő ingatlan árak voltak az ő esetükben tapasztalt növekedés hajtóereje, ugyanis a vagyonosodó emberek számára a Ferrari vásárlás nemcsak a fejlődés jelei, hanem hasznos befektetés is egyben. Egy átlag Ferrari ára 500-550 ezer ausztrál dollár között van (105-115 millió forint) Appleroth szerint, aki számára kiemelten örömteli részelt, hogy a vásárlóik 60 százaléka életében először vásárolt olasz luxus sportautót.
Toyota Corolla - a 2015-ös Ausztrál best-seller
A legtöbb autót a Toyota márkakereskedésekből adták el 2015-ben, a japán márka 17,8 százalékos piaci részesedéssel zárta az évet, akit a Mazda követett (9,9 százalékkal), majd a Holden (8,9 százalék), a Hyundai (8,8 százalék) és a Mitsubishi (6,2 százalék) következett a sorban. Az FCAI szerint Ausztrália best-sellere a Toyota Corolla volt, 42073 darabos volumennel.
Forrás: autonews.com