járműbeszállítók
A Hella autóipari beszállító nagy növekedésre törekszik, növekvő jövedelmezőséggel a Faurecia francia csoport égisze alatt. Az értékesítésnek évente több mint tíz százalékkal kell növekednie, 2025-re több mint 9,4 milliárd euróra - jelentette be Lippstadtban a tőkepiaci nap alkalmával.
Fotó: Hella
A célzott növekedés egy része, amelynek magasabbnak kell lennie a piaci átlagnál, a francia csoporttal való jobb együttműködés eredménye. A Hellát az év elején vette át, és jelenleg a részvények valamivel több mint 80% -át birtokolja. A 2021/22-es pénzügyi évben (május 31-én) a Hella 6,3 milliárd eurót generált. A kamat és adók előtti korrigált nyereség alapján a haszon 4,4 százalék volt.
A részvényárfolyam enyhén esett, csaknem három százalékkal, 78,60 euróra - azonban a papír értéke jelentősen növekedett az elmúlt hetekben. A részesedés így kissé csökkentette a közelmúltbeli áremelkedését. Október közepe és november eleje között az ár csaknem egynegyedével emelkedett, rekordmagasságra, 80,95 EUR-ra. Az elmúlt napok gyors növekedésének egyik oka lehet a Faurecia általi lehetséges teljes átvétel spekulációja. A francia csoport tavaly augusztusban 3,4 milliárd euróval biztosította a Hueck és Röpke családi részvényesek 60 százalékos csomagját. A franciák részvényenként 60 eurót kínáltak a többi részvényesnek. Az ajánlat részeként a Faurecia 80% -ra növelte a részesedést. Annak érdekében, hogy egy kényszer rendezési eljáráson keresztül teljes mértékben átvegye a hagyományos német társaságot (kiszorítás), a Faurecia-nak több mint 90 százalékra lenne szüksége.
A közelmúltbeli áremelkedés után a német HELLA társaság értéke alig 8,8 milliárd euró a tőzsdén. A Faurecia 80 százalékos csomagjának tehát körülbelül hét milliárd euró értéke van, ami lényegesen meghaladja a Faurecia jelenlegi piaci kapitalizációját. Az elmúlt tizenkét hónapban ez körülbelül kétharmadával kevesebb, mint három milliárd euróra esett vissza. A cég nyomás alá került, mert a francia társaságnak az újonnan kihirdetett ambiciózus Hella-célok ellenére felül kellett vizsgálnia az előrejelzését. 2025-re a Faurecia világszerte 300 gyára 30 milliárd eurós, csoportos szintű forgalmat vár el,
A Faurecia és a Hella a Forvia társaságában kötötte üzleti tevékenységét, de továbbra is két jogilag független társaságként működik. Azonban a termékeket, például a pótalkatrészeket, továbbra is a korábbi márkanév alatt kell eladni. A csoport a világ hetedik legnagyobb autóipari szállítója, világszerte 300 gyárral és 150 000 alkalmazottal. A versenytársak között szerepel a német Bosch és a Continental cég. A Hella és a Faurecia 2025 között éves értékesítési szinergiák miatt körülbelül 300–400 millió eurót várnak el - mindenekelőtt a közös ügyfelek megszerzése, a piacok jobb hozzáférése és a pótalkatrész-üzlet szoros együttműködése révén.
A Hella főnök, Michael Favre, aki július óta vezeti a társaságot, és korábban Faurecia pénzügyi igazgatója volt, többek között ezzel magyarázta növekedésioptimizmusát. "A 2025-ös világítási és elektronikai forgalmunk körülbelül 80% -a már a lefoglalt üzleten alapul." Az emelkedő árakat illetően Bernard Schäferbarthold pénzügyi igazgató elmondta, hogy az anyag, az energia és a logisztika magasabb árainak legalább 80% -át tovább kell hárítani a vevőkre.