fejlesztés
Az SEG Automotive generátorainak további jelentős hatásfok növekedése is bizonyítja, hogy ezen terméken még 100 év után is lehetségesek nagy innovációk: Aktív egyenirányítás speciálisan előállított félvezető technológiával kombinálva csökkenti a hő (vezetési) veszteséget 60%-kal, összehasonlítva hagyományos generátorokkal. Ez a hét-nyolc százalékpontos hatásfok növekedés valós üzemelési feltételek mellett lehetővé tesz akár 80%-os hatásfokot is.
A már most is nagy hatásfokú generátoraink ezen teljesítmény ugrása bizonyítja, hogy még a „kisebb” innovációk is nagy hatással lehetnek a klímaváltozás elleni védekezésben” – fejtette ki Peter Sokol, az SEG Automotive vezérigazgatója. „Évente milliós nagyságrendben szállítunk generátorokat a világ minden tájára. Mindegyiket félvezető technológiával felszerelve az üzemanyag-fogyasztást potenciálisan csaknem 1,2 milliárd literrel, a CO2 kibocsátást pedig 3 millió tonnával csökkenthetjük az érintett járművek életciklusa során.”
Az SEG Automotive-nak máris sikerült számos európai és észak-amerikai ügyféllel megállapodnia az új technológiával felszerelt generátorok szállításáról, és ezek először idén kerülnek sorozatgyártásba.
Egyszerű kivitelezés, amely közvetlen hatással van a flották üzemanyag-fogyasztására
Az új technológia bevezetése nagyon egyszerű: A korábbi diódát egyszerűen helyettesítjük az Aktív Egyenirányító Diódával (AED).
Ennek megfelelően AED-vel felszerelt generátor méretei változatlanok és ugyanazokat az ellenőrzéseket kell elvégezni rajta. Ez nemcsak új projektekben használható, hanem folyamatban levő sorozatgyártáshoz is. Így a személygépkocsi-gyártók számára rendelkezésre áll egy rövid távú megoldás a flottáik CO2 kibocsátásának csökkentésére: A WLTP ciklusban akár 0,4 CO2/km kibocsátás-csökkentés is lehetséges. Ezen kívül az EU az SEG Automotive AED diódákkal felszerelt generátorait ökológiai innovációnak minősítette. Ennek köszönhetően az OEM vállalatok további 1,4 g CO2/km extra kibocsátási egységet kaphatnak. Így a teljes kibocsátáscsökkentés a flotta-fogyasztás esetében elérheti az 1,8 CO2/km értéket: ez fontos hozzájárulást jelent az éghajlat védelméhez és az egyre szigorúbb CO2 kibocsátási célértékek eléréséhez.