fejlesztés

Félvezető technológia a nagyobb hatásfokért és jelentős CO2-kibocsátás-csökkenésért

2020.05.22.

Az elektromos járművek egyre bővülő választéka ellenére a belső égésű motorral hajtott járművek továbbra is várhatóan 85%-ot fognak képviselni az új autók körében 2025-ben. Ezekben a járművekben a generátor egyre több elektronikus fogyasztót táplál, a kényelmi szolgáltatásoktól, például a légkondicionálótól és a navigációs rendszertől kezdve olyan biztonsági megoldásokig, mint az ABS és az automatizált vezetési funkciók. Minél nagyobb hatásfokú a szükséges elektromos energia előállítása, annál kisebb lesz összességében a jármű üzemanyag-fogyasztása. A globális fejlesztés és a helyi eltérések részletes áttekintését lásd a „The Transformation of the Powertrain“ (Az erőátviteli technológiák átalakulása) című szakmai tanulmányban, amely ingyenesen letölthető a www.seg-automotive.com/whitepaper címről.

 

Az SEG Automotive generátorainak további jelentős hatásfok növekedése is bizonyítja, hogy ezen terméken  még 100 év után is lehetségesek nagy innovációk: Aktív egyenirányítás speciálisan előállított félvezető technológiával kombinálva csökkenti a hő (vezetési) veszteséget 60%-kal, összehasonlítva hagyományos generátorokkal. Ez a hét-nyolc százalékpontos hatásfok növekedés valós üzemelési feltételek mellett lehetővé tesz akár 80%-os hatásfokot is.

A már most is nagy hatásfokú generátoraink  ezen teljesítmény ugrása  bizonyítja, hogy még a „kisebb” innovációk is nagy hatással lehetnek a klímaváltozás elleni védekezésben” – fejtette ki Peter Sokol, az SEG Automotive vezérigazgatója. „Évente milliós nagyságrendben szállítunk generátorokat a világ minden tájára. Mindegyiket félvezető technológiával felszerelve az üzemanyag-fogyasztást potenciálisan csaknem 1,2 milliárd literrel, a CO2 kibocsátást pedig 3 millió tonnával csökkenthetjük az érintett járművek életciklusa során.”   

Az SEG Automotive-nak máris sikerült számos európai és észak-amerikai ügyféllel megállapodnia az új technológiával felszerelt generátorok szállításáról, és ezek először idén kerülnek sorozatgyártásba.

Egyszerű kivitelezés, amely közvetlen hatással van a flották üzemanyag-fogyasztására

Az új technológia bevezetése nagyon egyszerű: A korábbi diódát egyszerűen helyettesítjük az Aktív Egyenirányító Diódával (AED).

Ennek megfelelően AED-vel felszerelt generátor méretei változatlanok és ugyanazokat az ellenőrzéseket kell elvégezni rajta. Ez nemcsak új projektekben használható, hanem folyamatban levő sorozatgyártáshoz is. Így a személygépkocsi-gyártók számára rendelkezésre áll egy rövid távú megoldás a flottáik CO2 kibocsátásának csökkentésére: A WLTP ciklusban akár 0,4 CO2/km kibocsátás-csökkentés is lehetséges. Ezen kívül az EU az SEG Automotive AED diódákkal felszerelt generátorait ökológiai innovációnak minősítette. Ennek köszönhetően az OEM vállalatok további 1,4 g CO2/km extra kibocsátási egységet kaphatnak. Így a teljes kibocsátáscsökkentés a flotta-fogyasztás esetében elérheti az 1,8 CO2/km értéket: ez fontos hozzájárulást jelent az éghajlat védelméhez és az egyre szigorúbb CO2 kibocsátási célértékek eléréséhez.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....