elektromobilitás

Felgyorsítaná villamosítási stratégiáját a Toyota

2023.01.10.

A Toyota már 2023 elején ismertetheti beszállítóival azokat az új elképzeléseket, amelyekkel az autógyártó még versenyképesebbé tenné 2021 végén ismertetett elektromos stratégiáját, jelentette belső forrásokra hivatkozva a Reuters hírügynökség.

Az akkumulátoros hajtási rendszerek fejlődésének üteme és léptéke messze meghalad mindent, amivel az autógyártók az iparág történetében eddig találkozhattak. A jármű- és gyártástechnológia-innovációk olyan gyorsasággal követik egymást, amellyel a hagyományos fejlesztési stratégiák nem képesek lépést tartani. Ha hihetünk a híreknek, a Toyota ezt felismerve már most új mederbe terelheti épp csak útjára indított villamosítási programját.

Mint emlékezetes, Tojoda Akio cégelnök 2021 végén ismertette azt az ambiciózus tervet, amelynek keretében 2030-ra globális piacain harminc tisztán elektromos személy- és haszonjárművet kíván bevezetni, és ezekből éves szinten 3,5 millió darabot készül értékesíteni az autógyártó. Emellett azonban a Toyota – számos más autógyártóval ellentétben – továbbra is kiemelt jelentőségűként kezel egyéb hajtástechnológiákat, amelyekkel rövid és középtávon hatékonyabban csökkenthetők a flottaszintű károsanyag-kibocsátások. Ennek szellemében a Toyota folyamatosan fejleszti fullhibrid-rendszereit, illetve alternatív üzemanyagok meghonosításával igyekszik fenntarthatóbbá tenni belső égésű motorjait.

Ennek az inkluzív stratégiának a gyümölcse az E-TNGA platform, amely a Toyotánál széles körben alkalmazott TNGA architektúrát adaptálta tisztán elektromos hajtási rendszerekhez, lehetővé téve a belső égésű és emissziómentes rendszerek párhuzamos gyártását. Az eredeti elképzelések szerint ez a Toyota bZ4X-nél is alkalmazott platform adná a következő években bemutatandó, részben már beharangozott típusok alapját. A távlati kilátások azonban arra engednek következtetni, hogy az évtized végére a megcélzottnál jelentősen több tisztán elektromos jármű eladásával számolhat a Toyota. Hogy ezeket a lehetőségeket kiaknázhassa, az autógyártó az értesülések szerint lerövidítené az E-TNGA életciklusát, és a tervezettnél korábban – várhatóan a most bemutatott típusok modellváltásakor – vezetné be új generációs BEV-technológiáit.

A Reuters már tavaly ősszel beszámolt arról, hogy a Toyota egykori versenyképességért felelős igazgatója, Terasi Sigeki vezetésével felállt egy munkacsoport, amelyet azzal bíztak meg, hogy vizsgálják meg, hogyan lehetne javítani a villamosítási projekt költséghatékonyságát. Bár elemzéseik eredményeit nem hozta nyilvánosságra a vállalat, a hírügynökséget tájékoztató munkatársak szerint ezekre alapozva hamarosan hozzálát a Toyota, hogy első számú beszállítóival közösen kidolgozza azokat a lehetőségeket, amelyekkel a vállalat felgyorsíthatja elektromos stratégiájának megvalósítását, és a tervezettnél gyorsabban emelkedhet az elektromobilitás vezető szereplői közé.

Mindez nem feltétlenül jelent irányváltást, a Toyota és partnerei ugyanis folyamatosan olyan innovatív technológiai megoldások fejlesztésén dolgoznak, amelyek forradalmasíthatják az akkumulátorok hőgazdálkodását, javíthatják a hajtási rendszerek energiafelhasználását, felgyorsíthatják a töltés folyamatát, illetve általában csökkenthetik a gyártási költségeket. Ezek piaci bevezetését azonban a technológia fejlettségi szintjén kívül egyéb szempontok is befolyásolják, ezért szoros együttműködésre és részletes egyeztetésre lehet szükség ahhoz, hogy az eredeti elképzeléseknél korábban vegyék azokat gyártásba.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....