kecskeméti Mercedes
Kevesebb mint három év alatt 350 ezer példányt adtak el a Mercedes B-osztály második nemzedékéből, amit a németországi Rastatt mellett Kecskeméten is gyártanak. A kompakt buszlimuzin modellfrissítés utáni változata az októberi Párizsi Autószalonon debütál módosított külsővel, igényesebb belső térrel és gazdagabb felszereltséggel és egy új elektromos hajtáslánccal.
Áttervezték a lökhárítókat, a hűtőmaszkot és a fényszórókat is, utóbbiak már jobban hasonlítanak az A-osztályéra, és a LED-es nappali fényeket is magukba foglalják. Az egyik nagy újdonság, hogy felárért már LED-es fényszórót is lehet rendelni, de érdekes módon csak a belső égésű motorral szerelt változatokhoz, az elektromoshoz nem. Hátul szintén áttervezték és LED-essé tették a hátsó lámpákat, a kipufogóvégeket pedig trapéz alakúra formálták. Belülre 12 féle színű hangulatvilágítást és kulcs nélküli indítást lehet rendelni, de a COMAND menürendszer új, 8 colos képernyője széria. Átdolgozták a fáradtságfigyelőt, az új rendszer már 200 km/h-ig képes figyelni a vezetőt, és öt fokozatban ad figyelmeztető jelzéseket.
Továbbra is négyféle benzines (122-211 lóerő) és négyféle dízel (90-177 lóerő) turbómotor kapható a B-osztályhoz, az két-két erősebbhez összkerékhajtás is rendelhető. Az alternatív hajtásláncok kedvelőinek a földgáz és az elektromos üzemű változatot kínálják, utóbbit a villanyautókra specializálódott Teslával közösen fejlesztették. A B-osztály Electric Drive-ban egy 180 lóerős villanymotor felelős a hajtásért, ami 7,9 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/h-ra a az 1750 kilogrammosra hízott kocsit, a hatótáv akár 200 km is lehet. A 300 kilogrammot nyomó, 28 kilowattórás lítium-ion akkumulátorok teljes feltöltése mindössze 3,5 órást vesz igénybe normál konnektorból.
A frissített Mercedes-Benz B-osztály november végétől lesz kapható Németországban, nálunk valószínűleg 2015 elejétől lehet majd megvásárolni.