hajózás

Fejlesztik a kikötőt Pakson

2015.06.13.

Uniós pénzből bővítik a kikötőt Pakson. Partfalat építenek, raktárbázist fejlesztenek. Pakson teszik hajóra a déli országrészben termelt gabona egy részét. A kikötő az erőműnek is fontos, hiszen csak három kilométer választja el őket egymástól.

Évtizedes terve a gabonakereskedelemmel, logisztikai szolgáltatással foglalkozó Sygnus Kft.-nek a kikötőfejlesztés Pakson. Két éve sikerült pályázati forrásra szert tenni, így teremtődött meg a terv pénzügyi háttere – mondta az MTI-nek Németh Tamás ügyvezető. A projekt teljes beruházási költsége nettó 1,2 milliárd forint, amelyhez a Közlekedési Operatív Programok Irányító Hatósága 892 milliárd forint támogatást ítélt meg.    

Pakson két kikötő van. A régi terminál 2002-ben nyílt meg, itt két hajó állhat be, de csak berakodásukra van mód. Az újabb terminálon egy raktárbázis és egy hajóbeálló van, ezt bővítik most egy újabbal, amely kirakodásra is alkalmas lesz. "Olyan magas partfalat építünk, ami kompenzálja a Duna nyolc méteres „vízjátékát”, a legkisebb vízállásnál lesz megfelelő vízmélység a manőverezéshez" – mondta Németh Tamás.    

Gabonaszállító uszályok Paksnál

A pályázó Sygnus Kereskedelmi Kft. már több mint két évtizede a Dél- és Közép-magyarországi Régió meghatározó gabonakereskedője és térségi logisztikai szolgáltatója.   A cég saját kereskedelmi tevékenysége mellett bérrakodást, bértárolást is végez. A kikötőkben berakott áru mennyisége időjárástól, gabonaterméstől függ, az évi legkisebb mennyiség 350-400 ezer tonna volt, de jobb évben meghaladja a 700 ezer tonnát is. A cég átlagos árbevétele 15 milliárd forint. A Sygnus Kft. tervei az ügyvezető szavai szerint konzervatívak, 80-100 ezer tonnás emelkedéssel kalkulálnak a forgalomban.    

Az atomerőmű bővítésének tervei is szerepet játszottak a cég döntésében a beruházásról, a pályázat elbírálásában és a banki finanszírozásban is – mondta az MTI kérdésére Németh Tamás. A kikötő három kilométerre van délre az atomerőműtől. A mostani fejlesztés keretében part menti utat is építenek, így, a hátra maradó egy-másfél kilométeres szakasz fejlesztésével közvetlen kapcsolatot lehetne létesíteni az atomerőművel. (MTI)

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.19
Retrospektív visszatekintő a magyar utak egyik legikonikusabb autójára. Ilyen a majdnem oldtimer....
2025.01.19
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Falusi disznóvágás. ..
2025.01.19
Lim Ho Taek 2024. december 1-én vette át a rácalmási gyár vezető pozícióját. A tapasztalt szakember....
2025.01.19
Január elsejével jelentős változások léptek életbe a közlekedési szabályokban és a díjazásokban is....
2025.01.19
A tanulmányok viszont mást mutatnak... ..
2025.01.19
A valós méretű agyagmodellek kulcsfontosságú szerepet játszottak a Győrben készülő CUPRA Terramar....
2025.01.19
Egy magyar férfi különös kalandba keveredett a németországi Ingolstadtban, amikor a Nürnberg felé....
2025.01.19
A tartálykocsi az üzemanyagra váró tömegben robbant fel. ..
2025.01.19
A Tatabányai Járási Ügyészség vádiratot nyújtott be az autót ittasan vezető nővel, és az abban....
2025.01.19
Ha simán be tudsz állni a legszűkebb parkolóhelyre is, az nagy előny, csak előtte találni kell egy....