Alpine
„Be akarjuk jelenteni a visszatérésünket, de ugyanakkor azt is elmondjuk, hogy sosem távoztunk igazán” – áll az Alpine hivatalos Twitter-bejegyzésében. A bejegyzés egy dátumot is tartalmaz: 16.02.16. Ezen a napon, vagyis még a Genfi Autószalon előtt nem sokkal lesz az új sportkocsi világpremierje. Az autó a legendás A110 szellemi örökségét viszi tovább, a neve valószínűleg A120 lesz.
Az új modellt egy 1,8 literes, középre helyezett Renault-turbómotor fogja hajtani. Az alapváltozatban kb. 250, az egy-két évvel később érkező csúcsváltozatban 300 lóerőt fog leadni a motor, amely egyébként nagyrészt egyezik azzal, amit az új Mégane RS is kapni fog. A motor ereje egy hétfokozatú duplakuplungos váltón keresztül jut majd el a hátsó kerekekhez.
2013-ban, az Alpine projekt újraindításakor az volt a francia márka célja, hogy a kocsi tömegét egy tonnán belül tartsák, de aztán kiderült, hogy ezt csak szénszálas karosszéria segítségével tudták volna elérni, ezért erről a magas költségek miatt lemondtak, de a fémmel elérhető 1,1 tonnás tervezett tömeg is igen alacsonynak számít. A 300 lóerős motorral kiemelkedően jó lesz a kocsi súly-lóerő aránya.
Az új Alpine külseje csak minimálisan tér majd el a nyáron leleplezett Alpine Celebration tanulmányétól. A retrós külső modern belső tartozik majd, az Audi TT-éhez hasonló, digitális műszerfallal. Az Autocar becslése szerint az alapmodell 40, a csúcsmodell 50 ezer eurós alapáron kerül majd forgalomba.