járműgyártás
Szerző: Heimer György
Formai vonalai nem változtak, úgy néz ki, mint a 2017-ben bemutatkozott első generáció. Kívül a karosszéria csak minimálisan, elöl és hátul esett át ráncfelvarrásokon, a változások inkább a kocsi utasterében és fedélzeti szolgáltatásaiban számottevőek.
A kompakt szabadidős járműben vadonatúj az utastér, a vezető számára jobban áttekinthető lett a műszerfal közepén feljebb költöztetett, 8,4 vagy 10,1 hüvelykes képátlójú, színes, full HD digitális kijelző. A műszeregységben ötször gyorsabb processzor dolgozik, az Android operációs rendszer vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto telefonos kapcsolatot tesz lehetővé, az interaktív 3D Tom Tom navigáció pedig a beszédhang-felismerő szolgáltatást is kínál.
A megújult Compass széles választékú hajtáslánccal érkezik. Lesz benzines, dízel és plug in motor, hozzá három sebességváltómű (hatfokozatú manuális, automata DDCT duplakuplungos, vagy hatgangos automata), továbbá a kocsi elérhető front-, illetve összkerékhajtással. Az 1,3 literes GSE benzinmotor – takarékosabb és tisztább jellemzők mellett – 130 és 150 lóerős teljesítményűek lehetnek, az 1,6 literes dízel Multijet erőforrás 130 lovas, 10 százalékkal erősebb a korábbinál. A 4xe jelű konnektorról tölthető benzines-elektromos hibrid Compass ugyancsak kétféle, 190, vagy 240 lóerős teljesítményt kínál, feltöltött akkukkal 47 vagy 49 kilométeres e-hatótávval.
A megújított Compass március végi bemutatóján az is elhangzott, hogy a kocsiból megjelenése óta 200 ezer talált vevőre, Olaszországban a plug in hibrid változat a legnépszerűbb és annak eredményeként, hogy a Compass gyártása a Fiat csúcstechnikájú, magasan automatizált Melfi gyárában is megkezdődött az eddigi hat hónapos szállítási határidő a felére csökken. A hazai Jeep-kereskedésekben április végétől lesznek elérhetők az új modellek, s az importőr addigra ígéri az új, minden bizonnyal magasabb árlistát is.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!