Toyota
Hat éve már annak, hogy a Toyota bemutatta a jelenlegi, ötödik generációs RAV4-est, így annak ellenére ideje elkezdeni gondolkodni az utódláson, hogy legfontosabb piacain (az USA-ban és Kínában) a mai napig kifejezetten erősen teljesít a modell.
Túlzott merészség volna azt állítani, hogy a folytatás egy lehetséges irányát igyekszik feltérképezni az a tanulmányautó, amelyet a SEMA tuningkiállításon mutatott be a Toyota észak-amerikai szervezete – annak ellenére sem vállalkoznánk arra, hogy messzemenő következtetéseket vonjunk le az új generációs RAV4 formai és műszaki megoldásaival kapcsolatban, hogy a közleményben említést tesznek a közelgő modellváltásról. Szerencsésebb – és kevesebb csalódást vetít előre –, ha általános felvetésként kezeljük a RAV-X koncepciójárművet: vajon 2025-ben tart-e ott a technológia, hogy egyetlen termékben összesítsük a motorsport, a szabadidős felhasználás és a mindennapi közlekedés elvárásait.
A RAV-X koncepciója szerint feltétlenül. A modell a Toyota Dakar-győzelmeiből merített ihletet, színvilágában és formai részleteiben egyaránt átitatja a világ legkeményebb terepraliján többszörösen diadalmas Toyota Hilux szellemisége.
Az izmosabb, fenyegetőbb karosszéria alatt jelentősen átdolgozott futómű várja a kihívásokat. A teljes magasság 51, a nyomtáv 160 milliméterrel nőtt, mindkét tengelyen olyan speciális, minden paraméterükben állítható lengéscsillapítók dolgoznak, amelyek a kis útegyenetlenségeket lágyan nyelik el, ám a nagy ütésekkel is megbirkóznak. A futómű legnagyobb igénybevételnek kitett elemeit alumíniumból kovácsolt darabokkal váltották ki.
A motorteret, a kipufogót és a fenéklemez egyéb, érzékeny pontjait masszív védőlemezek takarják az ütésektől, a terepalkalmasság érdekében a küszöböket is átformálták. Az első lökhárító és a kerékdobok kialakítása intenzív légcserét, ezáltal a fékek hatékony hűtését teszi lehetővé. A dupla kipufogót magasan, a hátsó lökhárítón keresztül vezették ki, az aerodinamikai csomagot impozáns hátsó szárny teszi teljessé.
A RAV-X az alapmodell plug-in hibrid hajtásláncát kapta meg; a 302 lóerős rendszerteljesítményen hivatalosan nem változtattak, ám a motor légzését extra levegőbevezetéssel javították, így fékpadon vélhetően a hivatalos értéknél is erősebb lehet.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!