Toyota

Fantázia vagy valóság: Toyota RAV4-ből Dakar versenyautó?

2024.11.13.

Emelt futóművű, terephasználatra felkészített crossover-koncepcióként a Toyota RAV-X önmagában is érdekfeszítő elképzelés. Ennél azonban sokkal többről van szó: a plug-in hibrid tanulmány már a műfajteremtő szabadidőjármű következő szériáját előlegezi meg.

Hat éve már annak, hogy a Toyota bemutatta a jelenlegi, ötödik generációs RAV4-est, így annak ellenére ideje elkezdeni gondolkodni az utódláson, hogy legfontosabb piacain (az USA-ban és Kínában) a mai napig kifejezetten erősen teljesít a modell.

Túlzott merészség volna azt állítani, hogy a folytatás egy lehetséges irányát igyekszik feltérképezni az a tanulmányautó, amelyet a SEMA tuningkiállításon mutatott be a Toyota észak-amerikai szervezete – annak ellenére sem vállalkoznánk arra, hogy messzemenő következtetéseket vonjunk le az új generációs RAV4 formai és műszaki megoldásaival kapcsolatban, hogy a közleményben említést tesznek a közelgő modellváltásról. Szerencsésebb – és kevesebb csalódást vetít előre –, ha általános felvetésként kezeljük a RAV-X koncepciójárművet: vajon 2025-ben tart-e ott a technológia, hogy egyetlen termékben összesítsük a motorsport, a szabadidős felhasználás és a mindennapi közlekedés elvárásait.

A RAV-X koncepciója szerint feltétlenül. A modell a Toyota Dakar-győzelmeiből merített ihletet, színvilágában és formai részleteiben egyaránt átitatja a világ legkeményebb terepraliján többszörösen diadalmas Toyota Hilux szellemisége.

Az izmosabb, fenyegetőbb karosszéria alatt jelentősen átdolgozott futómű várja a kihívásokat. A teljes magasság 51, a nyomtáv 160 milliméterrel nőtt, mindkét tengelyen olyan speciális, minden paraméterükben állítható lengéscsillapítók dolgoznak, amelyek a kis útegyenetlenségeket lágyan nyelik el, ám a nagy ütésekkel is megbirkóznak. A futómű legnagyobb igénybevételnek kitett elemeit alumíniumból kovácsolt darabokkal váltották ki.

A motorteret, a kipufogót és a fenéklemez egyéb, érzékeny pontjait masszív védőlemezek takarják az ütésektől, a terepalkalmasság érdekében a küszöböket is átformálták. Az első lökhárító és a kerékdobok kialakítása intenzív légcserét, ezáltal a fékek hatékony hűtését teszi lehetővé. A dupla kipufogót magasan, a hátsó lökhárítón keresztül vezették ki, az aerodinamikai csomagot impozáns hátsó szárny teszi teljessé.

A RAV-X az alapmodell plug-in hibrid hajtásláncát kapta meg; a 302 lóerős rendszerteljesítményen hivatalosan nem változtattak, ám a motor légzését extra levegőbevezetéssel javították, így fékpadon vélhetően a hivatalos értéknél is erősebb lehet.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.11.14
Már csak néhány napot kell várni, hogy a Kia bemutassa a nagyvilágnak az első pickupját, amely Kia....
2024.11.14
Azt gondoltuk, hogy már nem lehet fokozni a Toyota Century minőségét, szolgáltatásait, kényelmét,....
2024.11.14
Emlékszünk még arra a kifejezésre, hogy hot hatch? A Mini nem felejti, hogy honnan jött, és az....
2024.11.14
Életét vesztette egy fiatal férfi Szlovákiában azt követően, hogy kedden üldözőbe vették a rendőrök....
2024.11.14
Az Ácson katódgyárat építő Bamo Technology Hungary Kft. felvette első helyi munkatársát, a vállalat....
2024.11.14
Augusztus óta új szabályok vonatkoznak a kötelező felelősségbiztosításra Szlovákiában(PZP),....
2024.11.14
A globális ev-eladások 2024-ben rekordot érnek el az ellátási lánc és az autóipari logisztikai....
2024.11.14
November 9-én, a Tranzit című előadás premierjén közösen jelentette be Michael Breme, az AUDI....
2024.11.14
A gyermekek közlekedésbiztonságának javítása érdekében együttműködési megállapodást kötött öt hazai....
2024.11.14
Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs....