alfa romeo
Ha van olasz átalakító műhely, amelyik rendkívül ízlésesen, mégis bohém módon nyúl a klasszikus olasz autókhoz, az egyértelműen a milánói Garage Italia. Jó ideje figyelem a működésüket, és szinte mindig megtudnak lepni egy újabb ultramenő, döbbenetesen stílusos Fiat Pandával, vagy 500-assal. Egyik restomodjuk őrültebb, mint a másik, bár ez kevésbé meglepő, hogy ismerjük a cég tulajdonosát. Ő pedig nem más, mint Lapo Elkann, a Ferrari márkát is birtokló olasz dinasztia feketebáránya, aki önmagában is megérne egy hosszú írást.
Most azonban nem róla, hanem a Garage Italia legújabb agymenéséről van szó. Egy Alfa Romeo Spider Duettoról, ami eredetileg egy 2,0 literes, szögegyszerű, ám annál sportosabb motorral jött le a gyártószalagról, azonban most ezt megfelejték egy olyan kinetikus energiavisszanyerő rendszerrel, aminek a működési elve leginkább a Forma-1 KERS technológiájából lehet ismerős. A Newtron rendszere fékezéskor visszatermeli az amúgy kárba vesző energiát, és egy lítium akkumulátorba táplálja, hogy aztán gyorsításkor ezt felhasználhassa a jobb gyorsulás érdekében.
Mindezt egy 5-fokozatú kéziváltóhoz kapcsolták, ami természetesen a hátsó kerekeket hajtja. Már csak az adatok alapján is elképesztő élmény lehet vezetni a gyárilag 124 lóerős motort, amikor megkapja a villanyos boostot a hátsó kerekekre. Nem is olasz járműről lenne szó, ha nem egy olasz karosszériaműhely remeke lenne a külső, és itt bizony a Pininfarina mestereit kérték fel, hogy tegyék kellően modernné a kasznit, néhány apró eltéréssel. Így kapott új kontúrokat minden bódé elem, illetve könnyített, ám erősebb kompozitból készült lökhárítókat akasztottak a Spiderre, amiket a végletekig leegyszerűsítettek.
Odabentre végtelenül puha Frau luxusbőr és a hajó kikötők elmaradhatatlan faborítása is visszaköszön a kabinban. Tengerparti kabrió lévén egy 700-wattos, 10-csatornás Sonus hangrendszer is beépítésre került, amihez kizárólag természetesen alapanyagokat használtak, mint amilyen a selyem, a cellulúzpép, vagy egyéb szerves anyagok. Egyébként a különleges Spider a Milan Design Weekre készítették, ahol június 9-12 pózolt nagyközönség előtt az immáron hibrid hajtáslánccal felszerelt, nyitott tetős Alfa Romeo.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!