Jaguar F-Type

F-Type 75 – az utolsó benzines Jaguar sportautó

2022.11.22.

Ha valaki mindig is egy valódi Jaguar sportautóra vágyott, akkor jobb, ha siet, hiszen jövőre végleg elköszön a Jaguar legendás kétüléses sportkupéjától, az F-Type-tól. 

Ez egyben azt is jelenti, hogy a Jaguar lezár egy 75 éves korszakot, amit még az XK120-szal kezdett el a sportautók csúcskategóriájában, és egyben elköszönhetünk a márka utolsó benzines sportautójától. Nem véletlenül nevezték el a kifutó szériát F-Type 75-nek, ami azon szomorú apropóból készül el, hogy 2023-ban leköszön az F-Type, ezzel segítve a brit márka teljes villanyos átállását 2025-re. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem lesz több sportautója a Jaguarnak, de benzinmotor már egész biztosan nem lesz több.

Mindössze 12 055 darab készült Coventry megyében az első és igazi Jaguar XK120 kétüléses sportkocsiból 1948 és 54 között. Mégis meghatározta a márka identitását, és elindította egy olyan úton a luxus és a sportosság határán, amitől a mai napig Jaguar egy Jaguar. Mostanra egy XK120 többet ér, mint az utódja, az XK140. Gyönyörű, letiszult vonalai kitűnnek a tömegből, egy balkormányos ritka változat pedig 396 000 dollárért cserélt gazdát a Bonhams árverésén.

Később a Jaguar E-Type folytatta a különleges sort, amit a világ legszebbjének titulált sportautójaként valószínüleg senkinek sem kell bemutatni. A 60-as, 70-es évek sztármodelljét Malcolm Sayer tervezte, és egyébként a mai napig gyártják a Lightweight versenyautó változatát, korhű eszközökkel, az eredeti modellt minden részletében újraalkotva.

A kizárólag V8-cal szerelt Jaguar F-Type 75 sorozat egyben az XK120 75-dik születésnapját is ünnepli. Lesz belőle 450 és 575 lóerős R változat is, kupé és kabrió egyaránt. Különleges feladatára egyedi bilétákkal, színekkel és anyagokkal is felhívja a figyelmet. No, meg 3,5 másodperces 0-100-as gyorsulással, ami elképesztő egy ilyen méretű sportautótól. Odabent Windsor bőrbelső, alcantara tetőborítás, könnyített ülések teszik különlegessé a hangulatot, míg kívül 20-colos felnik és egy egyedi Giola Green metálszín tudatja velünk, hogy nem egy hagyományos modellről van szó. Az első autókat már 2023 elején leszállíthatják. 2023 végén pedig végleg leköszön a modell.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.12.01
A HangZóna mai vendége: Pataki Ádám, a Real Garant értékesítési vezetője. Miben segít a....
2022.12.01
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az idén októberben 1 169 679 érkező és induló utas fordult....
2022.12.01
Zseniális gaggel válaszolt azoknak a Mini, akik szeretik távirányítós autóknak nevezni a....
2022.12.01
Az M1-es Tatabánya-Óvárosi lehajtójánál 3 milliárd forintos beruházással 150 férőhelyes, őrzött....
2022.12.01
Legtöbb esetben autóink nagy része már 4-500 ezer kilométer után a bontóban köt ki. Alighanem az....
2022.12.01
Szujó Zoltánt választották meg csütörtökön a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) új....
2022.12.01
Legalább ketten meghaltak és sokan eltűntek egy autópályát elárasztó földcsuszamlásban Brazília....
2022.12.01
Nevet adunk neki, személyes tárgyakat helyezünk el benne, a vásárlásáról nem egyedül döntünk. ..
2022.12.01
Csütörtöktől kaphatók a 2023-ra érvényes éves országos és megyei autópálya-matricák a Nemzeti....
2022.12.01
Az egész frankofón világ ujjongott és éljenzett, amikor a Citroën bemutatta új zászlóshajóját, a....