Aston Martin
Az Aston Martin bemutatta a négyajtós Rapide elektromos változatát, amelyet a Williams Forma-1-es csapathoz köthető Williams Advanced Engineering mérnöki iroda segítségével fejlesztettek ki egy kínai befektető, a ChinaEquity hathatós közreműködésével. A kínai befektető csoport állítólag 50 millió fontot költ a RapidE kifejlesztésére. Nem véletlen tehát, hogy a két év múlva gyártásba kerülő sportlimuzin elsősorban a kínai piac számára készül (a tervezett mennyiség negyedét szánják ide), de az egész világon kapható lesz.
Andy Palmer, az Aston Martin vezérigazgatója az Autocarnak elárulta, hogy kétféle verziót terveznek: az olcsóbb egy hátsókerék-meghajtású, 550 lóerős változat lesz, körülbelül 320 kilométeres hatótávolsággal. A másik, drágábbat viszont összkerék-hajtásúnak tervezik, mind a négy keréknél lesz egy-egy villanymotor, ami szükséges is ahhoz, hogy a 800-1000 lóerő közé becsült teljesítményt és a szintén óriási nyomatékot át tudja majd adni az aszfaltra. Ezt a csúcsváltozatot csak akkor kezdik kifejleszteni, ha a másik már a piacon lesz. A négy villanymotor segítségével minden keréknél egymástól függetlenül, a pillanatnyi szükségleteknek megfelelően tudják majd adagolni a nyomatékot és szabályozni a fékenergia-visszatáplálást.
A RapidE tanulmányautó külseje pár matricán kívül nem sokban különbözik a benzinmotoros Rapide S-étől, a motorháztető alatt azonban nem egy hatliteres V12-es motor rejtőzik, hanem a Williams által fejlesztett vezérlő és szabályzó elektronika. Az akkumulátorcsomag a kocsi hossztengelye mentén, az ülések alatt-között található. A RapidE tervezett vételára 200 ezer font, azaz 85 millió forint lesz, és ha a kereslet a várakozásoknak megfelelően alakul, akkor az Aston Martin gaydoni gyárában évi 400 példány készülhet majd a Tesla Model S vetélytársából.