elemzések
A lista élén a Mercedes. Fotó: Daimler
A Comparis elemzése szerint 2022-ben is a német gyártók uralták a svájci online piac legkeresettebb autómárkáinak rangsorát. A kantontól és a nyelvi régiótól függően azonban jelentős különbségek vannak, amikor autót keresnek.
Azok a svájci vásárlók, akik 2022-ben új autót kerestek, nem mindig találták meg, amit kerestek, sokan ezért próbálhattak szerencsét a használtautó-piacon.
Szállítási nehézségek okozták az új autók tavalyi értékesítésének stagnálását is. Sok autóvásárló ezért az interneten vásárolta meg álmai autóját használt autóként. A Comparis online összehasonlító szolgáltatás – Svájc legnagyobb online autópiaca – alaposan megvizsgálta a 2022-ben legkeresettebb autómárkákat. A Mercedes volt a leggyakrabban keresett 13,1 százalékos keresési részesedéssel. A dobogón a BMW és a VW áll 12,2, illetve 10,7 százalékkal. Őket követi az Audi (9,5%), a Porsche (5,5%), a Toyota (3,8%) és a Ford (3,1%). A tíz legkeresettebb autómárka alján a Škoda (2,9%), a Volvo (2,6%) és a Renault (2,1%) márka áll.
Dobogós a Volkswagen is. Fotó: VW
„A rangsor változatlan az előző évhez képest. Továbbra is a német gyártók uralják az online autókeresések találati listáját” – mondja Andrea Auer, a Comparis mobilitási szakértője. Az újautó-eladásokhoz képest azonban jelentős különbségek vannak. „Az egyik példa a Tesla: a gyártó 2022-ben a tíz legkelendőbb új autómárka egyike volt. A gyártóra azonban még nincs nagy kereslet az internetes online piactéren.” Ez valószínűleg annak is köszönhető, hogy a Tesla kínálata a használt piacon még mindig meglehetősen alacsony – mondja Auer. 2022-ben az összes keresési lekérdezés kétharmada a legjobb tíz márkához érkezett – több mint egyharmada a három legsikeresebb márkához.
Öt éves összehasonlításban a következő kép rajzolódik ki: a legnagyobb vesztesek a VW és a Volvo. A gyártók két-két helyet veszítettek, így a 3. és 9. helyen állnak, a legnagyobb nyertes azonban a BMW. 2018 és 2022 között a gyártó két helyet mászott fel a rangsorban, és most a második helyet foglalja el.
Regionális különbségek
Ha járművet keres a Comparis oldalon, kiterjesztheti a keresést Svájc egészére, vagy korlátozhatja egy kantonra. Az egyes kantonok konkrét járműkeresésében regionális sajátosságok jelennek meg. Graubünden hegyi kantonban például a Seat és a Hyundai jutott be a legjobb tízbe. A 2021-ben még mindkét kanton első tíz helyezettjeként szereplő Suzuki viszont nem került fel a ranglistára.
A BMW is népszerű Svájcban. Fotó: BMW
A dél-svájci járműkeresők teljesen más preferenciákkal rendelkeznek: itt a Mini, Fiat és Jeep márkák a tíz legkeresettebb autómárka között vannak. A Fiat, amely a Comparis elemzés kezdete óta az ötödik helyen áll, két helyet veszített 2021-hez képest, és most a hetedik helyen áll.
A francia márkák eltűnnek
A francia nyelvű Svájcban Genf, Jura, Neuchâtel és Vaud kantonokkal a Land Rover, a Peugeot és a Fiat márkák bekerültek a tíz legkeresettebb autómárka közé. "Míg a 2018-as rangsorban még számos francia márka szerepelt a francia nyelvű Svájc keresési listáján, a Citroën és a Renault 2022-ben eltűnt a rangsorról" - elemzi Auer.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!