2024

Ezekre az autókra érdemes odafigyelni 2024-ben – 2. rész

2023.11.29.

Folytassuk áttekintésünket, hogy milyen autótípusok érkezését érdemes várni a jövő esztendőben.

MG 3 és MG Cyberster

2024-ben is érdemes lesz odafigyelni a hazai autópiac első kínai, de még angol gyökerekkel rendelkező felforgatójára, hiszen több érdekes modellt is tartogatnak jövőre. Egyrészt frissül a Nagy-Britanniában már sikeres, apró MG 3, ami a következő generációval már mild hybrid technológiát és új sofőrsegédeket is hordoz majd magával. Ezáltal mindenképp drágább lesz, de szeretnék 9 millió alatt tartani a szigetországban. Hogy hozzánk is elér-e, az kérdéses, ahogy a Cyberster megjelenése is, amit nem gondoltam volna, hogy komolyan megvalósít az MG, amikor megláttam az első koncepció változatokat. Viszont úgy tűnik, hogy teljesen komolyan gondolták, és bár azóta megvásárolta a SAIC kínai óriás az elektromos sportautó terveit.

Mini Cooper

A modernkori Mini Cooper negyedik generációja is jövőre futhat be, ami ráadásul merőben eltérő lesz elődjeitől. Ez ugyanis már nem a BMW kisautó padlólemezére épül majd, hanem a Great Wall kínai autógyártó elektromos technikai alapjaira. Így már például nem a BMW X1-gyel osztozik majd a padlólemezen, hanem az Ora Funky Cattel, és minden eddiginél jobban idomul majd stílusban és vonalvezetésben a Countrymanhez. Azért jól láthatóan megőrzi tipikus formai jegyeit, és a teljesen villanyos változat mellett érkezik majd a benzinmotoros is. Annyi biztos, hogy csak automataváltóval lesz elérhető, hiszen a Mini végleg dobta a kéziváltót.

Peugeot e-3008

Nem csak külsőleg, de a lemezei alatt is masszív változáson megy át a Peugeot 3008-as. A franciák macskás formanyelve soha nem látott vad oldalát mutatja majd meg a kompakt SUV következő generációján, miközben odabent is a Stellantis megmodernebb technológiáit vonultatja majd fel. Most először tisztán elektromosként is elérhető lesz, köszönhetően az új STLA Medium padlólemeznek, amire árgus szemekkel figyel majd a szakma és a sajtó, hiszen az első Stellantis modell lesz, ami erre épül majd. A jövőben mindössze 5 féle STLA padlólemezre épít majd az összes Stellantis modell, így nagy rajta a nyomás és először a 3008 és e-3008 modellekben próbálhatjuk majd ki, hogy mire képes.

Renault Scenic

Ismerős formák, nagyobb méretben. A Megane Electric-en debütáló új Renault formavilággal dobban majd a piacra 2024-ben az új Renault Scenic is, ami elődjével ellentétben nem egyterű, hanem SUV formát ölt és teljes mértékben elektromos lesz. Ettől függetlenül a franciák továbbra is a családi elvárások szerint fejlesztették az autót, így remélhetőleg az elődök rendkívül praktikus használhatóságából marad valami a Scenicben is. A gyártás során felhasznált alapanyagok 24%-a újrahasznosított lesz, és a Renault szeretné elérni, hogy autói 90%-ban újrahasznosíthatóak legyenek életciklusuk végén.

Skoda Superb

Érthető okokból rendkívüli figyelem övezi a Skoda Superb következő generációját. Nem csak azért, mert elődjei már bizonyítottak praktikus, hatalmas terek és megbízhatóság terén, hanem azért, mert – kimondom – a Skodák mostanában sokkal izgalmasabbak, mint a Volkswagen anyamodellek. Nincs ez másképp a Superb esetében sem, ami a Passat testvérmodellel ellentétben elérhető lesz hagyományos szedán kasznival is. Dobták a szögletes formákat és szinte amerikai stílusjegyekkel rendelkező nagyvasat rajzoltak belőle, csakúgy, mint a Kodiaqból, ami szintén jövőre debütál majd. Az új Superb elérhető lesz benzin, dízel és plug-in hybrid hajtásláncokkal is, miközben örökli az Octaviából már ismert modern, letisztult, remekül használható, épp kellően digitális utasteret is.

Toyota C-HR

Hiába a bunkerszerű hátsótér, az első Toyota C-HR generáció megkapta azt a marketing hátteret, ami egy életre megágyazott neki ez európai piacokon. Remekül belőtt méretével, kellően divatos külsejével és belsejével hatalmas sikert aratott már az első generáció is, úgyhogy nagy a nyomás a második generáción, ami jövőre érkezhet meg a piacokra. Noha nagyban megőrizte elődje sziluettjét – köztük a szűkös, magason lévő hátsó oldalablakait is, de már egy sokkal sportosabb, morcosabb vonalat visz tovább, pláne GR Sport kivitelben. Szerencsére mindkét hagyományos hibridhajtását is hordozza magában tovább, így továbbra is a városi crossoverek megbízható választása lehet. (Írásunk első részét itt olvashatják.)

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
A tavasz az az időszak, amikor már alig várjuk, hogy útnak induljunk az autónkkal a szabadba,....
2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..
2024.04.27
Baleset miatt egy sávon halad a forgalom az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán....
2024.04.27
Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a....
2024.04.27
Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen a Liszt....
2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....
2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....