eladások
Toyota Corolla – 50 millió felett
Talán sokakat meglep, de azért a Toyota mindig igyekszik büszkén tudatni a világgal, hogy a Toyota Corolla minden idők legnagyobb számban eladott autótípusa. 2021-ben átlépte az 50 millió eladott példányt, nyilván minden egyes generációját beleszámolva, amiből volt elég. Az első széria még 1966-ban mutatkozott be, most pedig a 12. generációját tapossa, minden idők talán legszebb dizájnjával, kétféle öntöltő hibrid rendszerrel.
Ford F-széria – 41 millió
Egy valódi amerikai ikon csücsül a lista második helyén: a Ford F-szériája – ide értve minden F kódú pickupot, köztük az F-150-nel, ami a mai napig piacvezető az USA-ban. Mármint nem csak a pickup szegmensben ver mindenkit a legendás platós, hanem az egész piacon belőle adnak el a legtöbbet, ami döbbenetes. Története 1948-ban kezdődött, igazából platós teherautóként, azóta pedig sok mindenen átment, de mindig sikerült a korral haladnia. Legújabb mérföldköve éppen idén érkezett el a villanyos Lightning bemutatkozásával.
Volkswagen Golf – 35 millió
Európa népautója egyértelműen a Volkswagen Golf, ami már a 35 millió legyártott példányt is túllépte, ezzel pedig az öreg kontinens legsikeresebb modellje. A Beetle utódjaként piacra lépő kompakt éppen most tapossa a nyolcadik generációját, de minden szériája megérne egy külön novellát. Nem kevésbé ikonikus, mint egy Mini vagy egy Fiat 500, bár kevésbé izgalmas, ez tény. Ugyanakkor pont kiszámítható magabiztossága hozta meg neki a sikert.
Honda Civic – 24 millió
Még a Golfnál is régebb óta van piacon a japánok kompaktja, majdnem 50 éve kapni Honda Civicet. Mindez azért is nagy elismerés a típusnak, ugyanis bevezetése előtt még azon gondolkodott a gyár, hogy teljesen felhagy a négykerekűek gyártásával, hogy a kétkerekűekre koncentrálhasson. Ugyanakkor a Civic a világ minden részén siker lett. Sajnos a hozzánk érkező modellek swindoni brit gyárát éppen most zárják be a Brexit miatt.
Volkswagen Passat – 23 millió
Kár lett volna azt hinni, hogy a Golf lesz az egyetlen népautó a listán. Elég az utcaképre tekinteni, hogy felismerjük: minden tele van Volkswagenekkel. Még az egykori csúcsmodellel is, ami 1973 óta Passat névre hallgat, és mostanra több mint 23 millió példányban fogyott. Noha korántsem indult ennyire sikeresen karrierje, és most is küszködik a városi terepjárók térnyerése miatt, de a 90-es években fellendült eladások felrepítették erre a listára.
Volkswagen Beetle – 21 millió
Az eredeti népautó, a Volkswagen Beetle, avagy Bogár, több mint 21 millió példányban kelt el. Ami azért különösen nagy szó, hiszen az első automobil volt, ami átlépte a 20 milliós darabszámot, és egészen 1990-ig kellett várni, hogy megelőzzék. Ferdinand Porsche receptje osztatlan sikert aratott, a Bogár mostanra ikonná vált, amit később egy kevésbé sikeres szériával igyekeztek feléleszteni, aminek azóta szintén felhagytak a gyártásával.
Opel Corsa – 18 millió
Ki gondolta volna, hogy az Opel szuperminije is felkerül erre a listára, de bizony a Corsa minden idők legeladottabb kisautója, megelőzve olyan legendákat, mint a Fiesta vagy éppen a Polo. Pedig az említett két autónál később érkezett a piacra, 39 éves történelmében mégis képes volt 18 millió eladást összeszedni megfizethető, és átgondolt, praktikus piaci szereplőként. Ebbe a számba egyébként beletartoznak a Vauxhall, és minden egyéb márkanév alatt futott változatok is.
Lada "Classic" – 17,75 millió
Listánk utolsó tagját talán minden eddigi modellnél jobban ismerjük és szeretjük. Ez pedig a jó öreg Zsiguli, amit a Fiat 126 alapjaira kezdtek gyártani a világ több részén, később pedig a Szovjet Unió határain átlépve is forgalmazták kisebb-nagyobb sikerekkel. 42 éves pályafutása alatt rengeteg alváltozat létezett belőle, de az alapok szinte változatlanok maradtak – minden változtatni azon, ami bevált, nem igaz? Ráadásul a fentebb említett 17,75 millió eladott példányban még nincsenek benne a más márkanév alatt futott változatok sem.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!