Opel

Ez most buli, vagy premier?

2022.03.28.

Nem kellett választani a Wallis tesztvezetésén, mert jutott mindkettőből, sőt, többre is futotta.

Kérdőjel megoldva, most a hosszabb válasz következik, arra kérdésre, hogy buli volt, vagy premier a tavaszi esemény, mely a magyar újkori járműipar újjászületéséről is szólt: harminc éve gördült le az első Made in Hungary autó a szentgotthárdi Opel gyárban.

A jubileumi ceremónián megjelent a legelső magyar Astra és legfiatalabb testvérei, igaz, utóbbiak már nem szentgotthárdiak, mert 1996. óta nem készülnek magyar Opel autók, az egykori járműcsarnok most korszerű motorok szülőhelye, de a márka magyarországi egyeduralmát eddig nem sikerült megtörni.

Az Astra új nemzedéke    Fotó: Boros Jenő

WAE

Dalos Attila Wallis Automotive Europe (WAE) Opel márkaigazgatója tényekkel bizonyította a márka elsőségét: a hivatalos nyilvántartás szerint napjainkban 525 ezer Opel és ezen belül 247,5 ezer Astra visel magyar rendszámot, a márka és a típus is átszövi a hazai autózást, immár három évtizede. Ezt alátámasztja a használthautó.hu is, melyen 8,5 millió kereséssel abszolút első az Opel.

Dallos Attila márkaigazgató   

Aktív veteránok

Családi és kereskedelmi siker lett a modell, mely kulcstermék és napjainkban is az első öt között van a szegmensben, de ennél jobb eredményt vár a legújabbtól az importőr és a dílerhálózat, melyet olyan nevek szerepelnek, akik az első között nyitottak márkakereskedést itthon: Schiller Peter, Germán József, Tormássy Attila Opel szalonjai és szervizei 1992-től működnek.

A hűségesek között érdemes megemlíteni a szentgotthárdi telephely száz olyan munkatársát is, aki a gyárban kezdett és napjainkban is ott dolgozik, köztük Kenyeres Gyula minőségbiztosítási ellenőr, aki a árkaceremónián ismét beült az első Atrába.

Őt és a hűséges kereskedőket, valamint a legrégebben tudósító újságírókat, az autó-motor főszerkesztőjét, Szabó Róbertet és e sorok szerzőjét is egy-egy üveg nemes pezsgővel köszöntötték az opelesek.

A legrégebbi opelesek     Fotó: Boros Jenő

Több mint autó

A szentgotthárdi Astra mindig több volt egy autónál, mert szimbolikus jelentőségű beruházás piaci szempontból is. A márka indulásától kommunikációs igazgató Dános András szerint a GM-Opel megjelenése politikailag és gazdaságilag is fontos döntés volt, mert a munkahelyteremtés mellett megalapozta az Opel hazai dominanciáját.

Az anyacégnél nem mindenki lelkesedett a szentgotthárdi gyárért, melynek csapatát a konszernelnök példának állította azzal, hogy a magyar munkaerő a legképzettebb a General Motors kollektívájában.

Kék lámpások és versenyautók

A gyárban készültek különleges fényezésű és felszereltségű modellek, például rendőrautók, melyeket a szériamodellhez képest a speciális cél miatt száz helyen módosítottak. Sikeres volt a a márkakupa is, a Dancsó Pál által szervezett sorozat 43 autóját Cserkuti Öcsi alakította pályaversenyautóvá, ezek közül néhány még napjainkban is indul ralicrossban. A Rába-ringen 373 óra alatt 40 ezer kilométeres rekordot futottak egy szentgotthárdi Astrával.

Magyarországon a legújabb Astra    Fotó: Boros Jenő

Számtan

Az Opel Magyarország kereskedelmi szervezete 1991 januárja és 2021 decembere között 465 ezer autót értékesített.

1992 és 1999 között 80.835 Opel Astra és 4.404 Vectra, 1992 júniuától közel tizenegy millió motor készült Szentgotthárdon, mely már Stellantis csoport tagja.

Jubileumi tesztpark

A harmincadik évfordulóra időzítette a legújabb modelljének bemutatóját a Wallis, melynek autóit az első Astrával egykorú termékmenedzser mutatta be. Zám Donátnak hálás feladat jutott, hiszen attraktív Opel érkezett. A tesztutakon kiderült, hogy a legújabb Astra vetélytársainál is többet tud, hiszen az AGR ülések kényelmessé és kevésbé fárasztóvá teszik az utazást. A modellben minden biztonsági és kényelmi felszerelés megtalálható, a módosított EMP2v3 platformra épül benzines, plugin, dízel és elektromos hajtású változat.

A tesztautó még német rendszámos    Fotó: Boros Jenő

Autobahn wagen

A Stellantis által gyártott testvérmodellekhez képest agilisebb és sportosabb a futóműve, ami a német márka deklarált építési elve. Az extra hangszigetelésnek köszönhetően nem csak a plugin csendes, hanem a dízel is, mindegyik kifejezetten élvezetes és takarékos.

Könnyebb és finomabb az új futómű, ebben is eltér többi konszerntestvérétől, mert kifejezetten autópályára hangolták. A szélzajt és a légellenállást, valamint fogyasztást és károsanyag-kibocsátást csökkenti a dinamikus dizájn 0,265 cW értéke, ami legjobb a kompakt szegmensben.

Látványos infópanel   Fotó: Boros Jenő

Gatyát felkötni!

Az Astrába mindent belepakoltak az opelesek: fűthető kormány, hatalmas monitor, headup display. Nem csak látványelem, de elektromotorral billenthető és nyitható is a hatalmas üvegtető. A 4HD kamerák 360 fokban képesek figyelni az autó környezetét, a mátrix fényszóró 168 LED egységből áll. Az indulóár 7,39 millió forint.

A sávváltó asszisztenssel akár 180-as tempónál is biztonságosan előz, ezt nem próbáltuk ki, de az biztos, hogy a C-szegmens felköltheti a gatyát.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....