WRC

Evans vezet a Monte-Carlo-ralin, Suninen látványosat bukott

2021.01.23.

A brit pilóta nem dőlhet hátra, mert Sébastien Ogier kitartóan üldözi. Már az első gyorsaságin hatalmas balesettel indult a rali-vb szezonnyitója.

A franciaországi kijárási tilalom miatt már csütörtökön megrendeztek két gyorsaságit a Monte-Carlo-ralin, amelyeket pénteken további öt követett. Csütörtökön még Ott Tänaknak állt a zászló, mivel a Hyundai észt versenyzője mindkét szakaszt megnyerte, ezzel úgy tűnt, sikerült elfelejtenie azt, hogy tavaly hatalmas balesettel kezdte itt a szezont. Az első gyorsaságikon nedves volt az aszfalt, de egyes helyeken jég- és sárfoltok nehezítették meg a pilóták dolgát.

„Elég egyszerűen kezdődött a verseny, nem szoktunk hozzá, hogy az első szakaszokon nappal és konzisztens körülmények között mehetünk. Az első gyorsasági rendben volt, de a második már sokkal trükkösebbnek bizonyult a sok sárfelhordással és levágással” - nyilatkozta a 2019-es világbajnok.

A második helyen a mindössze 20 éves Kalle Rovanperä végzett csütörtökön, csapattársa, Elfyn Evans előtt 5,2 másodperc előnyt autózott ki. Csütörtökön a negyedik helyen, 16 másodperc hátrányban a tavalyi győztes, Thierry Neuville állt a Hyundai-jal, a belga sztár dolgát az nehezíti ezen a hétvégén, hogy még sosem ment korábban az új navigátorával, Martijn Wydaeghe-vel, és az első pályákon az átbeszélő rendszer is rakoncátlankodott az i20 WRC-ben.

Sébastien Ogier csak az ötödik helyen állt csütörtökön, a hétszeres világbajnok francia az alkalmanként beeső fékpedállal küszködött, ezért nem tudott magabiztosan vezetni, de fél perc előnyt így is kiautózott a harmadik Hyundai-pilóra, Dani Sordo előtt.

Már az első gyorsasági egy sajnálatos balesettel kezdődött, az M-Sport első számú versenyzője, Teemu Suninen a cél előtt nem sokkal megcsúszott a nedves aszfalton lévő fehér felfestésen, és nekicsúszott a Forddal az út bal oldalán lévő töltésnek, onnan meg az árokba, ahonnét már nem volt kiút. A finn azért is sajnálhatja a kiesést, mert odáig a leggyorsabb volt a szakaszon, ezzel bebizonyította, hogy a Fiesta WRC még mindig versenyképes a gyári autók ellen. A csapat nem volt boldog a korai kiesés miatt, már csak azért sem, mert hatalmas erőket kellett mozgósítaniuk, hogy a Brexit és a Covid-járvány ellenére el tudjanak utazni Angliából Franciaországba.

 

Pénteken alaposan megváltozott a sorrend az élen, ugyanis Ogier begyújtotta a rakétákat, és mind a három reggeli gyorsaságit megnyerte a fékproblémáktól megszabadított Toyotával, így az ötödik helyről az élre állt, 11,3 másodperccel megelőzve csapattársát, Evans-t. Délután azonban több mint fél percet vesztett a francia, amikor az első szakaszon megpördült, és a célba már bal első gumi nélkül érkezett meg.

23,4 másodperccel került Evans mögé, amitől annyira feldühödött, hogy a pénteki záró szakaszon 16 másodpercet ledolgozott a hátrányából egy hihetetlenül koncentrált és kockázatos vezetéssel. Még bámulatosabb az utolsó szakaszon mutatott teljesítménye, ha figyelembe vesszük, hogy a Toyotáján csak három aszfaltgumi volt, az egyik hátsó felnin szöges abroncsot viselt, ami nem tett jót a balansznak a kanyarokban.

„Azért vagyok itt, hogy megnyerjem ezt a ralit - és ezt is fogom tenni. Nagyon keményen nyomtam a gázt az utolsó szakaszon, mert mérges lettem. Nagyon nehezek voltak a körülmények a rengeteg eső miatt, ráadásul egy szöges gumit viselt a kocsim. Pár kilométerrel a rajt után már nagyon mozgott az autó fara” - nyilatkozta a hétszeres világbajnok.

Elfyn Evans 7.4 másodperces előnnyel vezeti a ralit a pénteki nap után, az első helyét a roppant egyenletes teljesítményének köszönheti, ugyanis egy gyorsasági szakaszon sem végzett a legjobb háromnál hátrébb, és az utolsó előttit meg is nyerte. Csak az utolsó szakaszon volt lassabb (hatodik), mert az egyik kereke megsérült.

„Amikor a körülmények szélsőségessé válnak, akkor nem találom azt az utolsó pár százalékot, ami ahhoz kellene, hogy magabiztosan vezessek. Sebnek fantasztikus napja volt, rengeteg kockázatot vállalt, talán nekem is ezt kellett volna tennem. Igaz, hogy egy kis előnyt jelent, ha valaki elsőként rajtol, de azért nem 16 másodpercnyit” - nyilatkozta Evans péntek este.

A csütörtökön még vezető Ott Tänak péntek estére a harmadik helyre esett vissza, 17,5 másodperccel Evans mögé. Az észt pilótát az hátráltatta, hogy a Hyundai motorja a reggeli szakaszokon ledadogott a hajtűkanyarokban, a nap végén pedig bepárásodtak a kocsi ablakai.

Kalle Rovanperä érett vezetéssel, minimális kockáztatással a negyedik az összetettben, de a hátránya már 53 másodperc Evans mögött, többek között azért, mert pénteken egy 10 másodperces büntetést is kapott, mivel késett a negyedik gyorsasági rajtjánál, és az utolsó előtti szakaszon az útról is lecsúszott a Toyotával.

Az ötödik helyen Thierry Neuville áll, a belga azért vesztett sok időt, mert reggel rossz gumikat választott a Pirelli választékából. Csapattársa, Dani Sordo a hatodik, 50 másodperccel mögötte. A spanyol nem volt magabiztos reggel, mivel szintén elszúrta a gumiválasztást, de délután már tűrhető tempót diktált a Hyundai-jal.

Hatalmas meglepetésre a WRC2 kategóriát vezető Andreas Mikkelsen több WRC autót is maga mögé utasított a 100 lóerővel gyengébb Skoda Fabia R5 Evóval, és az összetett hetedik helyén áll.

Pierre-Louis Loubet a nap utolsó gyorsaságiján törte össze a Hyundai i20 WRC-t, amikor egy hajtűkanyar felé tartva megcsúszott, és egy sziklának ütközött.

Szombaton összesen 57 km gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, állítólag a hó sem fog hiányozni.

Az állás péntek este:

1

RC1

Elfyn Evans, S.Martin

Toyota Gazoo Racing WRT

1h33m57.5s

2

RC1

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

Toyota Gazoo Racing WRT

7.4s

3

RC1

Ott Tanak, M.Jarveoja

Hyundai Shell Mobis WRT

25.3s

4

RC1

Kalle Rovanpera, J.Halttunen

Toyota Gazoo Racing WRT

53.1s

5

RC1

Thierry Neuville, M.Wydaeghe

Hyundai Shell Mobis WRT

59.1s

6

RC1

Dani Sordo, C.del Barrio

Hyundai Shell Mobis WRT

1m49.6s

7

WRC2

Andreas Mikkelsen, O.Floene

Toksport WRT

3m50.8s

8

RC1

Takamoto Katsuta, D.Barritt

Toyota Gazoo Racing WRT

4m05.0s

9

WRC2

Adrien Fourmaux, R.Jamoul

M-Sport Ford WRT

4m37.9s

10

RC1

Gus Greensmith, E.Edmondson

M-Sport Ford WRT

5m10.8s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..
2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....
2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonvilágosnál, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..