Toyota

Év végén érkezik az új Toyota GT86...és nem egyedül!

2016.08.02.

A leginkább innovatív műszaki megoldásairól, környezetbarát technológiáiról, így az autóipart forradalmasító hybrid és üzemanyagcellás meghajtású autóiról és legendás megbízhatóságáról ismert, ugyanakkor tekintélyes autósport örökségre visszatekintő Toyota számára új ügyfelek széles körét szólította meg a néhány évvel ezelőtt bemutatott GT86 sportkupé. A világ legnagyobb autógyártója a sportautó átütő sikere által ösztönözve így nem csupán a modell új generációját mutatja be a közeljövőben, de már idén ősszel hasonlóan izgalmas formavilágot képviselő új SUV kupéval támad.

Az utóbbi években a Toyota a merész formavilágot képviselő illetve nagyteljesítményű modelleket megtartotta prémium márkája, az elmúlt időszakban szintén dinamikusan növekedő Lexus számára, néhány évvel ezelőtt bemutatott sportkupéja, a GT86 látványos sikere ugyanakkor arra ösztönözte az autógyártót, hogy hagyományos márkaértékeinek megőrzése mellett új, emocionálisan is megérintő, izgalmas dizájnt képviselő autókkal szólítsa meg a vásárlók minden eddiginél szélesebb körét. A legendás Celica és Supra modellek révén a sportautók területén impozáns örökségre visszatekintő Toyota visszatérését a szegmensbe hihetetlenül pozitív fogadtatás kísérte, mind a szaksajtó, mind a vásárlók és az autókedvelők szélesebb köre részéről.

A 2012-ben debütált GT86-ban egy kétliteres szívó, boxermotor teljesít szolgálatot, 200 LE-s teljesítménye és 205 NM-es nyomatéka manuális váltóval párosítva a legjobb

„A felmérések szerint azok közül, akik ismerik a Toyota GT86-os sportkupét, közel kétszer annyian vélekednek úgy, hogy a vállalat stílusos, egyedi karakterrel rendelkező autókat gyárt, és növekedésben van, mint a modellt nem ismerők körében, és mintegy ötödével többen vannak, akik úgy gondolják, hogy a márka jó vezetési élményt kínáló autókat, jó teljesítményautókat és megbízható autókat kínál.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota hazai PR kommunikációs tevékenységéért felelős vezetője.

Íme, az új generáció!

„Mindez világosan mutatja, hogy míg a vásárlók elismerik és értékelik, vásárlási döntéseikkel pedig honorálják a Toyota által a forradalmi, környezetbarát és üzemanyaghatékony technológiák fejlesztése, és az innovatív műszaki megoldások terén tett erőfeszítéseket, azért megdobogtatja a szívüket a merész, látványos formavilág, és az, ha egy gyártó a nagyteljesítményű autók gyártása tekintetében is kimagaslót alkot.” – mutat rá a szakember.

A tény tehát, hogy a világ első és azóta is vezető hybrid gyártójának kínálatában egy nagy teljesítményű, látványos sportautó is helyet kapott, még a híresen környezetbarát, és egyébiránt a világ legértékesebb autómárkájának tartott Toyota márkamegítélésére is kedvező hatással volt, olyan ügyfeleket megszólítva, akik eddig nem feltétlenül számoltak a gyártóval. Különösen érdekes, hogy ezen ügyfelek nagy része maga sem sportautót vezet, és ha autót vásárol, jó eséllyel maga is környezetbarát, alacsony károsanyag-kibocsátású és fogyasztású modellt választ. Erre a kettősségre ad választ a Toyota ősszel a márkakereskedésekbe érkező vadonatúj modellje, a formabontó, kategóriateremtő SUV kupé, a vadonatúj C-HR: a modell úgy lovagolja meg az SUV szegmens robbanásszerűen növekvő népszerűségét, hogy közben sportautószerű, kupés formavilágot kínál, amelyhez elérhető a gyártó eddigi legfejlettebb hybrid technológiája is.

Természetesen a keményvonalas sportautó rajongók sem maradnak hoppon: a Toyota a jövő évben a Yaris WRC-vel visszatér a Rally Világbajnokságba, míg az idei New York-i Autószalonon leleplezte a GT86 legújabb generációját, amely év végén/jövő év elején érkezhet a hazai márkakereskedésekbe

A Toyota sportautója még agresszívabb formatervet kapott, a nagyméretű központi légbeömlő nyílás kihangsúlyozza az autó alacsony, széles kiállását. Ezt erősíti a módosított formaterv: átrajzolták a LED-es fényszórókat és irányjelzőket, új a ködfényszóró kerete, módosult a lökhárító. Hátul mostantól LED-es hátsó lámpákat találunk, megújult a lökhárító rajzolata. A könnyűfém keréktárcsák új, csavart küllős kialakításúak.

Az utastérben számottevően javult az érzékelhető minőség; új opció a bőr-Alcantara üléskárpit, és a hozzá tartozó, nyersbőrrel borított műszerfal. Ugyanezek a friss, puha tapintású anyagok köszönnek vissza az ajtókárpiton. A vezető új anyagból készült, ezüstszínű öltésekkel varrott ülőfelületnek örvendhet, az audio kezelőszervekkel felszerelt, sportos kormánykerék közepét a 86 logó díszíti. A Toyota mérnökei tovább tökéletesítették a GT86 eleve legendás menetdinamikáját. Új futómű-beállítást alkalmaztak: módosították a lengéscsillapítók hangolását, és megváltoztatták a rugórátát, így az autó könnyebben irányítható, és az eddigieknél is kezesebben vált irányt, ami még élvezetesebb vezethetőséget eredményez.

A GT86 piacra lépése óta a Toyota számos motorsport-programjának adott életet. A Toyota Motorsports GmbH (TMG) két verseny-változatot is kifejlesztett: a GT86 CS-R3 egy hátsókerék-hajtású rali versenyautó, míg a GT86 CS-Cup kifejezetten a legendás nürburgringi Nordschleife-re született.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.11
Téli izgalom a jégen: a Lamborghini Esperienza Neve debütált Belső-Mongóliában. A Revuelto, a....
2025.01.11
Az autósok között kettős Mini-sikerrel zárult a Szaúd-Arábiában zajló 47. Dakar-rali hatodik....
2025.01.11
Naná, hogy a Tokiói Autószalonon debütál majd a japán Drift King által fémjelzett Hyundai Ioniq 5 N....
2025.01.11
Az Alpine Forma-1-es istálló tartalékversenyzőjeként folytatja pályafutását Franco Colapinto, aki....
2025.01.11
A Szegeden autógyárat építő BYD három új márkakereskedéssel bővíti magyarországi értékesítési és....
2025.01.11
A baleset vétlen elszenvedőjének fedélzeti kamerája rögzítette a felvételt, január 8-án, este.   ..
2025.01.11
A teljes egészében megújuló nyersanyagokból készült üzemanyag (HVO100) a hagyományos dízelhez....
2025.01.11
A koreai autógyártó a mai napon bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre lép az NVIDIA....
2025.01.11
Az Egri Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki ittasan vezetve egy bejárati kapu....
2025.01.11
A villanyautópiac fejlődése Németországban tavaly elmaradt a várakozásoktól. A szövetségi gépjármű-....