jubileum

Eurotrade: egy aktatáskával kezdték, hétmilliárdos cég lett

2015.06.18.

Alapításának 25. évfordulóját ünnepelte az M1-es autópálya komáromi lehajtójánál fekvő, haszongépjármű kereskedelemmel foglalkozó Eurotrade Kft. Egy aktatáskával kezdtek, s úgy gondolta, műtárgy kereskedelemmel foglalkozik majd - idézte fel a múltat Szűcs Attila tulajdonos.

Miért tartunk születésnapi ünnepséget? Nem önmaga vagy a menedzsment dicsőítésére. Az évforduló kiváló alkalom arra, hogy megköszönjük régi és új ügyfeleinknek a töretlen bizalmat cégünk és termékeink iránt. Ezt a megbecsülésünket azzal is demonstráljuk, hogy a jubileumra időzítve „soha sem volt” akciókkal is kedveskedünk ügyfélkörünknek – kezdte születésnapon tartott sajtótájékoztatóján Szűcs Attila tulajdonos-ügyvezető.

Szűcs Attila tulajdonos ( középen állva ), balról  Martin Lumb és Chen Huang a SAILUN Tyres képviseletében, jobbra  Jiri Ricter a Tatra európai értékesítésért felelős igazgatója

Felidézte, negyedszázada egy aktatáskával kezdték, ma pedig a szakma meghatározó cége. Családi vállalkozás az Eurotrade, Szűcs Attila mellett a felesége a másik tulajdonos. 1990-ben vágtak bele a haszongépjármű kereskedelembe, a portfólió folyamatosan bővült, amelynek régóta szerves része a teherjárművek szervizelése és a gumiabroncs szerviz.

Jelmondatunk az, hogy hagyományos módon keressük a pénzt, megdolgozunk érte – vallja Szűcs Attila, aki különböző korszakokra bontja az elmúlt huszonöt évet.

Az első nyolc év a töretlen és dinamikus növekedési pálya időszaka volt. Az ezt követő öt év 2004-ig a stabilizáció időszaka. 2005 és 2008 között szárnyalás az építőiparral együtt. 2009 és 2012 között mint oly sok cég a világban, az Eurotrade is válságot kezelt. A 2013-tól máig tartó időszakról Szűcs Attila úgy vélekedik, újra növekedési pályára kerültek.

A 2008-ban kirobbant válság után a cég forgalma a negyedére esett vissza. Sikerült azonban talpon maradniuk. A tulajdonos szerint ehhez a teremtő akarat mellett az is kellett, hogy évtizedek óta takarékosan gazdálkodnak és céltudatosan építkeznek.

A változásokat jól jelzi, ha összevetjük az alapításkori és a tavalyi teljes év számait.

1991-ben egyetlen alkalmazottja volt a kft.-nek, tavaly év végén már 68 fő. Az 1991-es 8,9 millió forintos árbevétel tavaly már 7,1 milliárd forintra nőtt.

Truck Centrum az autópálya mellett.

2004-ben adták át a születésnapnak helyet adó M1 Truck Centrumot, amely azóta a cég új központi telephelye.

A kilencvenes években elsősorban a cseh tehergépkocsi-gyártók képviseletét látták el a hazai piacon. Azóta a legfontosabb partnerük az Iveco lett, amely a forgalmuk négyötödét teszi ki.

Míg a válság alatt a használt haszonjárművek fogytak jobban az újak rovására, azóta fordult a kocka. Tavaly 161 új járművet értékesítettek, 123 használt járművet, a közvetített járművek száma pedig 22 volt.

Történetük szerves részét képezi a Kárpát medencei bővülés. Leányvállalatot alapítottak Szlovákiában, Romániában és Szerbiában. 

Sok kanyar és gödör volt ebben a huszonöt évben, sokszor szerencse is kellett, hogy ne álljunk fejre – fogalmazott a sajtótájékoztatón a tulajdonos-ügyvezető, aki elmondta azt is, a negyedszázad alatt egyetlen veszteséges évük sem volt.

A siker négy ismerve Szűcs Attila szerint a befektetett munka, a befektetett tőke, a hozzáértés és az alkalmazkodóképesség.

A jövőképünk stabil, gyorsan ficánkoló hal szeretnénk lenni – fogalmazott a sajtótájékoztató végén Szűcs Attila, majd átadta a szót a születésnapi rendezvény meghívottjainak.

A SAILUN Tyres nevében Chen Huang - globális értékesítési igazgató és Martin Lumb európai üzletfejlesztési igazgató gratulált a sikerekhez. Elmondták, a minőségi abroncsokat gyártó cég termékei megjelennek a magyar piacon, a kizárólagos képviselő Eurotrade Kft jóvoltából.

A Tatra egyik járműve.

A 165 éves cseh TATRA gyárat Jiri Ricter a gyártó európai értékesítésért felelős igazgatója képviselte, s reményét fejezte ki, hogy az Eurotrade is megér ekkora kort.

A magyar piacon is nagy hagyományokkal rendelkező márka neve eltűnni látszik a hazai értékesítési statisztikákból. Az Eurotrade Kft jubileumi rendezvényein viszont már bemutatkoznak a TATRA EURO 6 modelljei.

Húsz év alatt az Eurotrade 700 Tatra járművet adott el – mondta el a cseh üzletember.

WIELTON, a leggyorsabban fejlődő közúti nehéz-pótkocsi gyártó Európában. Képviseletében Herceg Péter regionális menedzser kifejtette, a céget 1996-ban alapították, lengyel tulajdonban van. 1200 alkalmazottal rendelkezik a vállalat, s Magyarországon billencs szegmensben piacvezetők, a billencs félpótkocsi szegmensben pedig a 2. helyen állnak.

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló....
2024.05.04
Használtautó tesztünk közelgő főszereplője egy Fiat Panda lesz, ez adta az ötletet a mai cikkemhez....
2024.05.04
Knezsik Istvánnal, az Autós Nagykoalíció (ANK), valamint a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének....
2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....
2024.05.04
2024-ben Tim Gábor kategóriát váltott, a márkakupás sikerek után a GT autózás világa felé fordult a....
2024.05.04
Ha a felreppentett híresztelések helytállóak, akkor a kínai Great Wall Motor Co. (GWM) autógyárat....
2024.05.04
Gondoltátok volna, hogy ezért a tökéletes formáért a mi munkatársaink is megdolgoztak? - írja....
2024.05.04
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell....
2024.05.04
A november 4-re virradóra történt éjszakai baleset végzetes következményekkel járt: nem sokkal....