fejlesztés

Európába is megérkezik a Lexus visszapillantó kamerája

2020.02.22.

Az új generációs Lexus ES egyik nagy technológiai szenzációja volt a típus kamera alapú külső visszapillantó tükre. A megoldás hamarosan Európában is elérhető lesz.

A Lexus japán ügyfelei a világon elsőként vásárolhattak olyan személygépkocsit, amelyben a külső visszapillantó tükröket fejlett kamera rendszer helyettesítette. A 2018 őszén bevezetett megoldás a digitális technológiák minden előnyét – helytakarékosság, kiterjeszthető funkcionalitás, kedvező ergonómia – a Lexustól megszokott, kiemelkedő megbízhatósággal társítja. Ez utóbbi különösen fontos szempont, hiszen a visszapillantó tükör a járművek egyik legfontosabb elsődleges biztonsági rendszere. Nem véletlen, hogy első megjelenése, azaz a XX. század első évtizede óta ellenállt az alapvető fejlesztési kísérleteknek: ha a mögöttes forgalom megjelenítéséről van szó, nincs helye hibalehetőségeknek.

Az elmúlt másfél év kedvező tapasztalatai nyomán a Lexus most Európában is bevezeti ezt az úttörő technológiát. A rendszer oldalanként egy-egy nagy felbontású digitális kamerával helyettesíti a külső visszapillantó tükröket. A csapadéktól és szennyeződésektől védett házban elhelyezkedő optika menet közben a hagyományos, mechanikus rendszerektől megszokott képet jeleníti meg a szélvédőoszlopok tövében elhelyezett kijelzőkön – így nincs szükség arra, hogy a vezető változtasson a beidegződéseken, ami a rendszer biztonságos használatának legfontosabb előfeltétele.

Az új technológia előnyei pont olyankor mutatkoznak meg, amikor a legnagyobb szükség van arra, hogy átlássuk környezetünket. Legyen szó kanyarodásról, sávváltásról vagy tolatásról, a digitális tükör megfelelően kiterjesztett látómezővel segíti elő a manőverezést. A képen automatikusan megjelenő segédvonalak révén pontosan fel tudjuk mérni a távolságot a Lexus ES és a környező járművek vagy akadályok között – ezt a funkciót eddig csak a tolatókamerák kínálták, ez esetben viszont akár autópályán haladva is pontosan tudhatjuk, hogy a szomszédos sávban közeledő jármű milyen messze van tőlünk.

A kamera beépített fűtőrendszere révén hideg, párás időben is probléma nélkül használható, és a digitális jelfeldolgozásnak köszönhetően attól sem kell többé félnünk, hogy elvakít bennünket a mögöttünk haladó jármű reflektora. A megoldás járulékos, de nem elhanyagolható előnye, hogy a „tükörház” jóval kisebb a megszokottnál, így kevésbé akadályozza a kilátást, valamint áramvonalasabbá is teszi az autót, ami pedig a szélzaj és az üzemanyag-fogyasztás csökkenését vonja magával.

A technológiát márciusban mutatja be Európában a Lexus, piaci bevezetésére folyamatosan kerül sor a külünböző piacokon.

Fotó: Lexus

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.16
Baleset történt a B50-es úton Ausztriában,Neusiedl am See közelében, közel a magyar határhoz kedd....
2025.01.15
A kedvezőbb adózás, a zöldebb és biztonságosabb budapesti közlekedés, a munkalehetőségek és a....
2025.01.15
A VCÖ mobilitási szervezet szerint tavaly 48 gyalogos halt meg közlekedési balesetben Ausztriában,....
2025.01.15
Joe Biden leköszönő amerikai elnök nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva bejelentette, hogy....
2025.01.15
23 ország szakértői döntöttek az év autójáról.   ..
2025.01.15
Idén eddig huszonhárman haltak meg közlekedési balesetben az utakon - közölte az Országos Rendőr-....
2025.01.15
Gilyén Krisztián a Bükk Aqua Audival képviseli a magyar színeket. ..
2025.01.15
Erős évet zárt az AutoWallis Csoport 2024-ben, miután a cégcsoport által eladott gépjárművek száma....
2025.01.15
A brit What car? magazin időről-időre kutatást végez a használtpiacon, hogy egy-egy kategóriában....
2025.01.15
Halálra gázolt a villamos egy férfit keddről szerdára virradó éjszaka a IX. kerületi Gubacsi úton,....