Aprilia

eSR1 - vágyfokozó villanyroller az Apriliától

2021.01.14.

Lassan egyfajta kötelező presztizsfeladat az autó és motorkerékpár iparban, hogy minden magára valamit is adó márka előálljon egy trendi és high tech elektromos rollerrel. A villanyrollerek hirtelen jött népszerűsége egyrészt nagyszerű reklámlehetőség minden autó és motorkerékpár brandnek arra, hogy pozitív hírként kerüljenek be a világsajtóba saját márkás rollerkreációjukkal.

Másrészt, mindazok, akik kicsit is komolyan veszik a fenntartható mobilitást, könnyen beláthatják, hogy valószinűleg ebben fontos és praktikus szerep juthat a gyerekjátéknak már régen nem tekinthető reneszánszukat élő kis villanymotoros kétkerekűeknek. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Természetesen nagyon nem minden, hogy miként, milyen üzenettel, sajtókampánnyal és persze milyen dizájnnal, műszaki paraméterekkel készítik el a világ legnagyobb és leghíresebb motorizációs cégei a nevüket viselő villanyrollert. Mert bár elsőre banális feladatnak tűnik, több tíz, vagy százmillió legyártott autó vagy motor, robogó után egy e-rollert piacra dobni, valójában mégsem az.
 
A villanyrobogóknak ugyanis az elmúlt években elég jól kialakult a világpiaca. Hiába a jól csengő járműipari márkanevek, az e-roller piacon bizony ugyanúgy mindenki nulláról, vagy ha úgy tetszik, tiszta lappal indul. Nincsenek bérelt rangok és pozíciók, ráadásul ezeket a bájos és praktikus kis városi mikro járműveket elég gyorsan le lehet tesztelni, és ha a hatótávja, a futóműve, a fékei vagy éppen az"alváza" nem kényelmes, vagy éppen a forrmája nem trendi, akkor bizony, még a legjobban csengő autó, vagy motormárka név sem menti meg a piaci bukástól.
 
Mindenesetre érdekes helyzet az, amikor a BMW, a Wolksvagen, a Ducati, a Ford, a Seat, vagy éppen az AC Cobra gyakran teljesen ismeretlen távolkeleti gyártókkal, vagy éppen feltörekvő európai, amerikai star up-okkal egy piacon, a villanyroller piacon versenyeznek a vásárlók kegyeiért. 
 
 
Képre kattintva galéria nyílik!
 
Nekem mindenesetre már meg is van a kedvenc villanyroller márkám, amely ráadásul egybeesik az egyik kedvenc robogó és motor márkámmal is. A legendás olasz sportmotor és robogó gyártó, az olasz járműipar egyik ikonja, az Aprilia, a nagy gépjármű márkák közül talán a legfrissebb a villanyroller piacon.
 
Már az érkezésüket kísérő marketing ötlet is nagyon tetszett: levédették az eSR1 típusnevet, amiből az egész világsajtó arra a megcáfolhatatlannak tűnő következtetésre jutott, hogy hamarosan érkezik ikonikus sportrobogójuk, az SR elektromos verziója. Majd amikor már az egész világsajtót, és globális szaksajtót is körbejárta a hír, akkor minden előzmény nélkül nyilvánosságra hozták az eSR1 gyári fotóit, amelyek jól láthatóan egy trendi, dögös, fiatalos és divatos elektromos hajtású rollert ábrázolnak.
 
Mindez persze nem jelenti azt, hogy a szaksajtó bizonyosan tévedett volna: hiszen ahol van eSR1, ott könnyen lehet eSR2, 3,4, sőt akár 5 is. Vagyis egyáltalán nem kizárt, hogy az Aprilia marketingesei - a rájuk oly régóta jellemző szellemességgel -  valójában egy elektromos Aprilia roller bemutatásával keltették fel az érdeklődést jövőbeli villanyrobogóik iránt.
 
Akár  így van, akár nem, annyi bizonyos, hogy az Aprilia villanyrobogója, az eSR1 kétséget kizáróan a világ egyik legdizájnosabb és legtrendibb járműve ebben a napról napra népszerűbb kategóriában. Ráadásul beleillik abba a jól érzékelhető trendbe, hogy a járműgyártók egyre-másra lépkedik egy saját kompetencia határaikat. Az autógyártók motorokat, robogókat, rollereket, drónokat és komplex moblitás szolgáltatásokat árulnak, és a motor, valamint a robogógyártók is ugyan ilyenekkel kísérleteznek.
 
Az persze már a jövő titka, hogy mondjuk az Aprilia képes lesz-e a motorokétől és a robogóktól eltérő villanyroller piacon megismételni világsikereit, de annyi bizonyos, hogy a belépőjük rendkívül szellemesre, szimpatikusra és attraktívra sikeredett. 
 
Egyáltalán nem csodálkozni azon sem, ha a a 2021-es motor és robogópiacon az Aprilia vonzó kis villanyrollere nem csak önálló árucikként, de hatékony marketingeszközként is megjelenne. Amennyire ismerem a Piaggio csoport, vagyis a Vespa, a Moto Guzzi, a Piaggio különleges és szellemes reklámokra mindig fogékony hazai importőrét, egyáltalán nem csodálkoznék, ha esetleg az új csúcskategóriás Aprilia sport motorok, a Moto Guzzi minden luxussal felszerelt túracirkálói, vagy éppen a Vespa, és a Piaggio csúcs modelljei mellé ajándékként is megszerezhető lenne - elismerem teljes mértékben szubjektív véleményem szerint - a világ legsármosabb villanyrollere, az Aprilis eSR1.
 
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.01.19
Egy melegfront felhőzetéből többfelé havazni kezdett a Dunántúlon, este már a középső tájakon is -....
2021.01.18
A Győri Járási Ügyészség a 75 éves férfit halálos közúti baleset gondatlan okozásával vádolja. Vele....
2021.01.18
Nagymamám mondta mindig, ha valami sokba került: drága es, de jó es! Jóízű nevetés kísérte....
2021.01.18
Közeleg a vadonatúj műszaki alapokon nyugvó, evolúciós formavilágot ígérő, második generációs NX....
2021.01.18
A vadonatúj HR-V-vel válik teljessé a Honda elektromos üzemmódra is képes modelljeinek 2021-es....
2021.01.18
Mihail Csernyev Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2021.01.18
A Seat Leónt - hároméves uralkodása után - megfosztották trónjától Spanyolországban. A tavalyi....
2021.01.18
A forgalomba helyezett autók ötöde volt alternatív hajtású, ezen belül a dízel-hibrid autók száma....
2021.01.18
Az Óbudai Egyetemen, nemzetközi szinten is egyedülálló módon napelemes töltőállomást helyeztek....
2021.01.18
Oláh Gyárfás, a szövetség elnöke szerint jelentős előrelépés lenne, ha a túraautó-világkupa (WTCR....