autósport

ERT Rallye Cesky Krumlov 2014: Hátulsó pár előre fuss!

2014.05.09.

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzőpárosa Puskádi János és Gódor Barna az European Rally Trophy idei második futamán Cesky Krumlovban állt rajthoz az elmúlt hétvégén. A kedves kisváros tradicionális versenyét Janiék szempontjából Fortuna ezúttal messzire elkerülte.

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY párosa, Puskádi János és Gódor Barna idei második ERT futama a csehországi 42. Rallye Cesky Krumlov volt, mely sajátos megpróbáltatásokat tartogatott a páros számára. A pályabejárás még kora nyárias körülmények között zajlott, de már ekkor ítéletidőt jósoltak a verseny időpontjára. A jóslat aztán be is jött, a mintegy 20 fokos hőmérsékletzuhanás folyamatos csapadékot, időnként még egy kis havas esőt is eredményezett.

Mindezek mellett a magas átlagsebességű pályák, folyamatosan változó útburkolattal, kiszámíthatatlan tapadással, rengeteg felhordással szinte minden kanyarban a padkára kényszerítették a versenyzőket. A második szakasz rögtön egy defekttel „ajándékozta meg” Janiékat, ami miatt a gyorson meg is álltak kereket cserélni, mivel a hátralévő részen annyira keskeny volt az út, hogy lehetetlen lett volna félreállni. Nem akartak az autóban komoly károkat tenni így a verseny legelején, de feltartani sem szerettek volna senkit, aki esetleg utoléri Őket a defekt okozta lelassult tempó miatt.

A történtek mintegy 4 perc hátrányt jelentettek számukra, így a pontszerzés lehetősége igen távol került. Meglehetősen lehangoltan érkezett a páros a kör végén a szervizparkba, de a csapat lelkes biztatásának is köszönhetően elszántan megkezdték a felzárkózást gyakorlatilag az utolsó helyről. Nem lehetett tudni, hogy mennyit sikerül ledolgozni a hátrányból, de a kilátástalan helyzet ellenére is a folytatás mellett döntöttek.

Az eső csak nem akart elállni, de a korábbi információknak megfelelően engedélyezték az abroncsok mintáinak utólagos vágását, amelyek így egészen jól működtek a gyakran hömpölygő esővíz ellenére. A helyismeret jól jött volna, ennek hiánya most igencsak látszott a másodjára mindig jelentősen javuló időeredményekben. A pályabejáráson két alkalom állt rendelkezésre minden szakaszra, de ilyen körülmények között most nem ártott volna legalább egy harmadik. Az első nap végére aztán az abszolút 32. helyig sikerül felkapaszkodni a 77.-ről.

Másnap a körülmények szinte semmit sem javultak, a Puskádi – Gódor páros különösebb lelki teher nélkül folytatta a felzárkózást. További probléma már szerencsére nem adódott, próbáltak minél több hasznos tapasztalatot gyűjteni az extrém körülmények közötti autózásban. Az esőre vágott abroncsok egészen élvezetes autózást tettek lehetővé, így Janiék ennek szellemében kapaszkodtak egyre feljebb az eredménylistán.

Már csak az volt fontos, hogy mindenképp célba érjenek, ez végül sikerült is az abszolút 18. helyen. Néhány helyezést jelentett volna csak, ha kicsit több kockázatot vállalnak, de semmi értelme nem volt. Jani ismét önkritikusan úgy nyilatkozott, hogy a verseny eleji probléma nélkül is komoly szerencse kellett volna a pontszerző helyezéshez a legjobb tíz között. Saját magukhoz képest viszont jelentős mértékben javultak a tempós, vizes aszfaltpályákon való közlekedésben.

A lényeg, hogy az autót karcmentesen vitték a célba, ami több szempontból is fontos. Mivel az ERT következő futama már e hét végén lesz, így nagyobb probléma esetén esély sem volna részt venni a hétvégi Arad Rallye-n. Ráadásul még az autót is teljesen át kell építenie a csapatnak, mivel murvás talajú verseny következik Romániában. Így már biztosan nem férne bele, ha egyéb javításokra is szükség volna a murvára való átszerelésen kívül.

Arad környékén már ismertek az időnként eléggé brutális pályák, de a Fabia tökéletesen alkalmas az ezeken való élvezetes közlekedésre. A Puskádi – Gódor páros is kedveli az ilyen szakaszokon a versenyzést, már úton is vannak a pályabejárásra. Az ottani friss hírekkel, információkkal hamarosan újra jelentkezünk.

Csökő Zoltán

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.21
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti....
2024.05.21
Idén nyártól az újonnan regisztrált autóknak kötelezően tartalmazniuk kell majd feketedobozt - írja....
2024.05.21
Ausztriában csúszott be a baki – írja a Kronen Zeitung.   ..
2024.05.20
A kimondottan elektromos buszokhoz tervezett e-SMART City AU56, elnyerte a legrangosabb elismerést....
2024.05.20
Az Automobili Lamborghini hivatalosan is megnyitott egy új bemutatótermet Stockholmban: Svédország....
2024.05.20
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinform jelentése....
2024.05.20
Még az elektromos ID modellek sportváltozataihoz vezette be a GTX jelölést a Volkswagen, azonban....
2024.05.20
A Li Auto kínai elektromosjármű-gyártó negyedéves bevétele nőtt, profitja csökkent. ..
2024.05.20
A Datahouse adatai szerint 2024 első négy hónapjában 50 ezer 326 új személygépkocsit és....
2024.05.20
Egyes járműveknél fejtörést okozhat, hogy kell-e rájuk kötelező vagy sem, de ilyenkor jön az....