támogatás
A ŠKODA 2004 óta támogatja a legendás Tour de France versenyét hivatalos szponzorként, járműveket biztosító partnerként és a fehér trikó támogatójaként. A fehér trikót idén pedig zöldre váltja a márka. A ŠKODA és a La Vuelta kapcsolata 2011-ben indult, ez idáig azonban trikó támogatására vonatkozó partneri együttműködés nélkül.
„A ŠKODA erős és megbízható partnere a nemzetközi kerékpárversenyeknek” – nyilatkozta Werner Eichhorn, a ŠKODA igazgatótanácsának az értékesítés és marketing területeiért felelős tagja. „A zöld trikó támogatásával a Tour de France és a Vuelta versenyén még hangsúlyosabbá és látványosabbá válik a márka jelenléte, hiszen a sprinterek királya címért folyó kemény küzdelem mindkét körverseny egyik legizgalmasabb momentuma”.
A kerékpársport támogatása a ŠKODA szponzorációs stratégiájának egyik fontos alappillére. A Tour de France és a Vuelta versenyein kívül a vállalat további nyolc nemzetközi kerékpárversenyt szponzorál az A.S.O. és a cseh márka között született megállapodásnak megfelelően. Emellett a ŠKODA elkötelezett támogatója a tömegsportszinten szerveződő kerékpáros eseményeknek is, mint például a „Bike for Life” elnevezésű cseh kezdeményezésnek, a „Ride London” vagy a berlini „Velothon” megmozdulásoknak.
A támogatási együttműködésen túl a márkának a kerékpársport iránti elkötelezettségét jól mutatja a vállalat kínálatában évek óta szereplő ŠKODA kerékpárok és ŠKODA kiegészítők széles választéka.
A vállalat és a kerékpársport szoros kapcsolatának történeti eredete van. A vállalat története, amely 1895-ben indult a ŠKODA alapító atyáival, Laurinnal és Klementtel, a kerékpárgyártásban gyökerezik.