éves eredmények
25 év 5 percben – egy filmvetítéssel indult a Volkswageneket, Audikat, Skodákat, SEAT-okat és a Porschékat értékesítő Porsche Hungaria karácsonyi fogadása. Huszonöt évvel ezelőtt jelent meg a cég a magyar piacon, s lenyűgöző számok kötődnek a negyedszázadhoz.
Eppel János ügyvezető igazgató
593 ezer eladott új gépkocsi, százezer használt autó értékesítése, s milliókban mérhető javított autó – vonta meg a huszonöt év mérlegét Eppel János, aki 21 éve van a Porsche Hungaria-nál.
2015-ben egészen napsütés időjárás uralkodott – érzékeltette a gazdasági helyzetet meteorológiai hasonlattal az ügyvezető igazgató, aki felidézte a 2008-as válságot is, amely megrostálta a márkakereskedői hálózatot, az idén azonban már stabillá váló gazdasági környezetben dolgozhattak a márkakereskedők.
Mindezt a járműértékesítés is visszaigazolja. Tavaly 22.600 járművet értékesített a Porsche Hungaria, idén pedig 27.500-at, a növekedés mértéke 15 százalék. Az eladott járművek közül 2.500 haszonjármű volt, a döntő rész pedig személygépkocsi. A magán és a céges eladások aránya 30-70 százalék, ebben a vonatkozásban az egyszemélyes kft. is céges eladásnak minősül.
Eppel János úgy fogalmazott, a napsütés időjárásban időnként voltak borúsabb időszakok, a dízel-ügy kipattanását értette ezalatt. Úgy vélekedett, a magyar vásárlók kitartottak a márka mellett, létrehoztak egy zöld számot, a panaszok száma azonban nem érte el a százat.
Üzletpolitikánkkal szeretnénk megőrizni ügyfeleink bizalmát – fogalmazott a cégvezető, aki elmondta azt is, a magyar piacon 34 ezer olyan dízelmotor fut, amelyet 2016-ban a Volkswagen költségére megnyugtató módon rendeznek. Egyes motoroknál a szoftvert frissítik, másoknál egy úgynevezett áramlásátalakítót alkalmaznak. A visszahívott járművekre mintegy egyórás szervizmunka vár.
Rendelkezésre állnak a műszaki megoldások, amelyekkel a motorok megfelelnek a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos európai jogszabályi előírásoknak – mondta el az ügyvezető igazgató. Kérdésre válaszolva kifejtette, a dízel-ügy miatt nem csökkent a dízelmotorok népszerűsége, az értékesítésben nem tapasztaltak ettől való félelmet.
Ami pedig a jövő évet illeti, a dízel-ügy teljes lezárása mellett további tíz százalékos járműértékesítési növekedést tervez a Porsche Hungária.
2016-ban 30 ezer járművet akarunk értékesíteni – jelezte a célt Eppel János ügyvezető igazgató a cég szerdán tartott karácsonyi fogadásán.