éves eredmény
Eppel János
A kihívások között említette a WLTP 2-őt, ami miatt nehezen tudták tartani a szállítási határidőket, a Volkswagen-konszern gyárai késve tudták az új autókat leszállítani. A nehézségek között említette a forint hektikus árfolyammozgását, árakat kellett emelni vagy árrést csökkenteni.
Felerősödtek az új trendek, az alternatív hajtások, a digitalizáció és a közösségi autózás előre törése – jelezte Eppel János, hogy autózásban nem csak a járművek vannak mozgásban, hanem a szakma is.
Autó ellenes hangulat van sok országban, egyoldalú kép alakult ki, a kibillent egyensúlyt helyre kellene tenni – utalt arra az ügyvezető igazgató, hogy a személygépkocsik elenyésző kisebbséget jelentenek a szén-monoxid kibocsátásban.
Márkáik közül itthon a Skoda volt a legnépszerűbb.
A hivatalos köszöntő után néhány újságíró külön is kérdezte Eppel Jánost. Megtudhattuk, hogy a Porsche Hungaria által forgalmazott személygépkocsik között a házi versenyt a Skoda nyerte, 14.600 értékesített autóval. Nyomban mögötte ott a Volkswagen márka, 14 ezer eladott autóval. Seatból 3800-at adtak el, Audiból 2500-at, míg haszonjárműből 3200 darabot. Az adatok december tizediki állapotot tükröznek, az év hátralevő részében apró változások lehetnek, a nagy tendenciák azonban már biztosan nem módosulnak.
A Skoda mögött a VW tartja népszerűségét Magyarországon.
Ami pedig az elektromos autókat illeti: december tizedikéig több mint 1000 elektromos autót adtak el Magyarországon, egészen pontosan 1066-ot. Túlnyomórészt VW-t,ezen belül is e-Golfból 634-et, e-Up!-ból 432-őt, kisebb részben Audi e-tront.
Szóba került a beszélgetésen a nagycsaládosok autóvásárlását támogató program is. Eppel János elmondta, ez mintegy 1000 új Skoda, 500 VW és 200 SEAT megrendelését hozta, amelyet részben még az idén, részben jövőre teljesítenek.
A nagycsaládosok autóvásárlását támogató program is lendített az eladásokon.
Ami pedig a következő évet illeti. Eppel János úgy fogalmazott: 2020 az alternatív meghajtású járművek, az elektromos mobilitás és az önvezető rendszerek robbanásszerű fejlődését hozza, és a Volkswagen konszern élen kíván járni ebben a folyamatban.
Ami pedig a jövő évi értékesítést illeti: a Porsche Hungaria 39-40 ezer autó eladásával számol 2020-ban.