éves eredmény

Eppel János: kihívásokkal teli, de sikeres évet zár a Porsche Hungaria

2019.12.16.

Nem volt könnyű év, turbulens és kihívásokkal teli esztendőt zárunk, összességében azonban sikeres volt – fogalmazott a Porsche Hungaria évzáró karácsonyi sajtófogadásán Eppel János ügyvezető igazgató, aki elmondta azt is, év végéig várhatóan 38 ezer új személyautót, illetve kishaszonjárművet értékesítenek, a 3 százalékos bővülés továbbra is vezető helyet biztosít a Porsche Hungariának (PH) az importőrök rangsorában.

Eppel János

A kihívások között említette a WLTP 2-őt, ami miatt nehezen tudták tartani a szállítási határidőket, a Volkswagen-konszern gyárai késve tudták az új autókat leszállítani. A nehézségek között említette a forint hektikus árfolyammozgását, árakat kellett emelni vagy árrést csökkenteni.

Felerősödtek az új trendek, az alternatív hajtások, a digitalizáció és a közösségi autózás előre törése – jelezte Eppel János, hogy autózásban nem csak a járművek vannak mozgásban, hanem a szakma is.

Autó ellenes hangulat van sok országban, egyoldalú kép alakult ki, a kibillent egyensúlyt helyre kellene tenni – utalt arra az ügyvezető igazgató, hogy a személygépkocsik elenyésző kisebbséget jelentenek a szén-monoxid kibocsátásban.

Márkáik közül itthon a Skoda volt a legnépszerűbb.

A hivatalos köszöntő után néhány újságíró külön is kérdezte Eppel Jánost. Megtudhattuk, hogy a Porsche Hungaria által forgalmazott személygépkocsik között a házi versenyt a Skoda nyerte, 14.600 értékesített autóval. Nyomban mögötte ott a Volkswagen márka, 14 ezer eladott autóval. Seatból 3800-at adtak el, Audiból 2500-at, míg haszonjárműből 3200 darabot. Az adatok december tizediki állapotot tükröznek, az év hátralevő részében apró változások lehetnek, a nagy tendenciák azonban már biztosan nem módosulnak.

A Skoda mögött a VW tartja népszerűségét Magyarországon.

Ami pedig az elektromos autókat illeti: december tizedikéig több mint 1000 elektromos autót adtak el Magyarországon, egészen pontosan 1066-ot. Túlnyomórészt VW-t,ezen belül is e-Golfból 634-et, e-Up!-ból 432-őt, kisebb részben Audi e-tront.

Szóba került a beszélgetésen a nagycsaládosok autóvásárlását támogató program is. Eppel János elmondta, ez mintegy 1000 új Skoda, 500 VW és 200 SEAT megrendelését hozta, amelyet részben még az idén, részben jövőre teljesítenek.

A nagycsaládosok autóvásárlását támogató program is lendített az eladásokon.

Ami pedig a következő évet illeti. Eppel János úgy fogalmazott: 2020 az alternatív meghajtású járművek, az elektromos mobilitás és az önvezető rendszerek robbanásszerű fejlődését hozza, és a Volkswagen konszern élen kíván járni ebben a folyamatban.

Ami pedig a jövő évi értékesítést illeti: a Porsche Hungaria 39-40 ezer autó eladásával számol 2020-ban.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.08.11
A mesterséges intelligencia (Artificial Intelligence, AI) világszerte nagy léptékben fejlődik, és....
2020.08.11
Egy motoros halt meg balesetben a 4625-ös úton -  a rendőrök teljes szélességében lezárták az utat....
2020.08.11
A koronavírus-járvány egyértelműen ráirányította a figyelmet a hálózatba kapcsolt gyártás és....
2020.08.11
- A Mol az elmúlt kilenc évben több mint 1900 tonna használt sütőolajat gyűjtött össze, amelyből....
2020.08.11
Heroikus küzdelemben a 11. helyen zárt Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság portimaói futamán....
2020.08.11
Hagyományos módszerekkel, a legjobb restaurátorokat bevonva születik újjá a legendás Bentley Blower....
2020.08.10
Negyedmillióan láthatták volna a helyszínen, de nem lesznek nézők: ahogy a Forma-1-es versenyeket,....
2020.08.10
Interjúnk előző részeiben Borsodnádasd polgármesterével beszélgettünk azokról a fejlesztésekről,....
2020.08.10
A Fiat 500 immár 60 éve gyűjti maga köré a rajongókat világszerte. Ezek egyike a japán Seiro Itoh,....
2020.08.10
Baha Khalid Marokkóból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....