wörthersee
A nyitott, kétüléses tanulmányautót eredetileg a Gran Turismo 6 nevű számítógépes játék számára készítették, de a híres tuningfesztiválon kézzelfogható formában is kiállították. Az autó három fiatal tervező munkáját dicsári, akik megnyerték vele azt a pályázatot, amelyet házon belül írt ki a Volkswagen, és, amelyben a GT6 játékba kellett autót tervezni.
A wolfsburgi dizájnrészlegen elkészített autó egyes formai elemei a jövő Volkswagenjein is láthatóak lesznek. Igen látványosra sikerült a szénszálból készített karosszéria a jelentős sárvédőszélesítésekkel, a nagy hűtőnyílásokkal, és a gigantikus hátsó szárnnyal. A körívet kormázó szélvédő szinte ráfolyik az ajtókra, tető nincs. Bár a kocsi arányaiból arra lehetne következtetni, hogy középmotoros, valójában az orrában hordja a motorját, ami egy 503 lóerős VR6-os erőforrás. A dupla turbós, közvetlen befecskendezéses blokk 3,5 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/h-ra az 1,42 tonnás autót, a végsebesség 309 km/h. Ekkora erőhöz már dukál az összkerékhajtás, ezért a tanulmánynak is mind a négy kereke hajtott, az erőátvitelről pedig egy hétfokozatú DSG váltó gondoskodik.
A húsz col átmérőjű felnikre elöl 235, hátul 275 mm széles abroncsokat húztak, a megfelelő lassításról elöl 380, hátul 356 mm átmérőjű karbon kerámia fékek gondoskodnak.
A GTI Roadster Concept nem fog gyártásba kerülni, mert a Volkswagen sajtóanyaga szerint csak a „formai és mérnöki ötletek megvalósítása, amelyet a virtuális világ rajongói ihlettek.” a GT6 játék használói június közepétől tölthetik le és próbálhatják ki az autó virtuális mását.