Land Rover
A Range Rover a Porsche Cayenne Turbónak, a Mercedes-Benz ML 63 AMG-nek és a BMW X5 M-nek kíván konkurenciát teremteni a ma bemutatott sportmodelljével, amelyet a kompresszoros Range Rover Sportból fejlesztettek tovább. A kocsi a Jaguar-Land Rover nemrég megalakított sportrészlegének, a Special Operations-nek a munkája, amelyet a Land Rover egykori vezetője, John Edwards vezet.
Az SVR változat ötliteres, alumínium blokkos kompresszoros V8-as benzinmotorja megegyezik azzal, amit a legerősebb Jaguarokban találunk. Az 550 lóerős teljesítmény 40 lóerővel múlja felül a normál változatát, a 680 Nm-es csúcsnyomaték pedig 55 Nm-rel több. Érdekesség, hogy a kocsi fogyasztása nem nőtt meg, bár a 12,8-as gyári érték már eddig sem számított épp alacsonynak. A közel 2,5 tonnás kocsi 4,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége 260 km/h. A Nürburgringen 8:14-es időt mentek vele, ami egy jó hot hatch idejének felel meg.
A hatalmas erő a ZF nyolcfokozatú automataváltóján keresztül jut el a négy kerékhez, a váltót úgy hangolták, hogy 50 százalékkal kevesebb ideig tartson egy váltás, mint a normál Range Rover Sportban. Sőt, a már arra is képes a kormányról is kapcsolható szerkezet, hogy visszaváltásoknál gázfröccsel hozza szinkronba a kerekek és a motor fordulatszámát.
Bár a legerősebb Land Rovert elsősorban aszfalton utakra szánják, természetesen a terepjáró-képességet sem ölték ki belőle teljesen, amit a 85 centis gázlómélység, a meghagyott felező és a zárható differenciálművek jeleznek. A hátsó Dinamikus Aktív Differenciálmű úgy segíti a monstrum befordulását, hogy arra a hátsó kerékre küld több nyomatékot, amelyiknél több a tapadás. Természetesen a „torque vectoring” hatásra még az ívbelső kerekek megfékezésével is rájátszik a nagy Range Rover, de a légrugós, adaptív lengéscsillapítókkal ellátott futóművet is feszesebbre hangolták, mint az alapváltozaton. Különlegesség, hogy kanyarstabilizátorok helyett mindkét tengelyen hidraulikus pumpák felelősek azért, hogy a magas és nehéz autó alig dőljön a kanyarokban.
Egy szelep segítségével szabályozható, hogy az aktív kipufogórendszerből milyen erős hangok szóljanak, a vaskos csövekből előtörő hang a versenyautókat idézi a Land Rover sajtóközleménye szerint. A 21 colos (felárért 22) felnik mögött hatdugattyús Brembo fékek teljesítenek szolgálatot, amelyek hatékonyan lassítják a Range Rover Sport SVR-t. Kívülről az új lökhárítókról, a nagyobb légbeömlőkről, a kiszélesített kerékjáratokról és az egyedi fényezésről lehet felismerni a legsportosabb Land Rovert.