Ferrari FXX K
A szuperautó január utolsó napján kerül kalapács alá az RM Sotheby’s aukciósház párizsi árverésén, a kikiáltási ára pedig 355 ezer dollár lesz, ami durván 120 millió forintnak felel meg.
A dolog igazi pikantériája, hogy ez a sportkocsi még csak közlekedési eszköznek sem mondható, hanem inkább autósszobornak. Az olasz márka ugyanis azt a prototípus dobja licitre, amely csak azért készült el, hogy szélcsatornában teszteljék rajta a modell aerodinamikáját. A tesztmakett az eredeti modell méretarányos kicsinyitett mása, pontosan kétszer kisebb nála. Ennek az FXX-K Evónak nincsenek sem ablakai, sem ajtajai, a külső borítás pedig szénszálas. Ennek ellenére a Sotheby’s szakértői úgy gondolják, becses darab lehet egy vérbeli Ferrari-rajongó gyűjteményében.
Ez volt a harmadik prototípus, amelyet szélcsatornás tesztelésre építettek az FXX-K Evo fejlesztésének utolsó szakaszában. A modellt egy 2,6 méter hosszú alaplemezre szerelték, ennélfogva pedig a patinás aukciósház felhívja a majdani tulajdonos figyelmét arra, hogy akár falra is akasztható, hogy különleges perspektívából lehessen csodálni a csodaautót.
Az FXX-K-nál is "féktelenebb" FXX-K EVO a közúti LaFerrari alapjaira épül. Elődjéhez képest módosított aerodinamikával rendelkezik, a fedélzet farrészén hatalmas dupla légterelővel, és középén függőleges vezérsíkkal. Változások történtek az alvázon és a lökhárítókon is. Eme aerodinamikai kellékek révén 23 százalékkal növelték a leszorítóerőt a hagyományos FXX-K-hoz képest, így óránkénti 200 kilométeres sebességnél 640 kg tömegnek megfelelő leszorító erő keletkezik. A járműbe szerelt a 6262 köbcentis V12-es belsőégésű, illetve az elektromos motor együttesen 1050 lóerős teljesítményt produkál.
A jármű igazi ritksaság, alig néhány darab létezik belőle, való életben közúton nem is látható, mert versenypályára készült. Kizárólag a Ferrari csapata használja, és van minden évben néhány alkalom, amikor a legszerencsésebb kívülállók is kipróbálhatják.