kenőanyag

Eni - Eltűnt benzinkutak, erősödő jelenlét

2019.02.05.

Már két éve nem tudunk Agip kúton tankolni, a cég mégis prosperál.

Két évvel ezelőtt kezdődött az Agip kutak átalakítása. Akkoriban írtunk utoljára az Eni Hungaria Zrt. működéséről, az elmúlt és a következő 90 év történetéről, illetve terveiről. Most újra rákérdeztünk a cégnél az újdonságokra, és volt mit mesélniük. Elsőként, hogy a vállalat immár az Eni Austria GmbH Magyarországi Fióktelepeként működik tovább kenőanyagok, üzemanyag-adalékok, AdBlue valamint autóápolási termékek magyarországi forgalmazójaként.

Stratégiai döntés volt a kúthálózat „leadása”

2016 óta az Agip márkanév alatt üzemelő benzinkutak országosan az új tulajdonos márkanevével működnek. Akkoriban a cég úgy fogalmazott, sokkal inkább szeretnék Magyarországon a kenőanyag üzletágat erősíteni.

Mielőtt bárki azt gondolná, hogy az Eni nem tekinti számottevő piacnak Magyarországot, világosan kell látni, hogy hazáján, Olaszországon kívül a világcég kenőanyag piaci részesedése Magyarországon a legnagyobb. E mellett fontos kiemelni, hogy hazánkban már az 1970-es évek óta zajlik Eni kenőanyag gyártás, tehát az anyacég is hagyományos piaci területnek tekint országunkra.

Átalakulóban a piac

Egy sikeres cég titka az alkalmazkodóképesség. Egyszerű felhasználóként nekem fel sem tűnt, de az utóbbi néhány évben jelentős átalakulások mentek végbe a kenőanyagok piacán. Több új piaci szereplő is megjelent, sőt, ma már versenyhelyzetet teremtettek az alsóbb minőségi kategóriába tartozó – és így természetesen árelőnyt élvező – kenőanyagok is.

Az új versenytársak megjelenése mellett pedig a nyersolaj árváltozása okoz egyre csökkenő árréseket. Ebben a piaci versenyben kell a csúcsminőségű termékeket továbbra is megfelelő volumenben értékesítni, de nem is olyan egyszerű elmagyarázni a felhasználóknak, hogy egyáltalán nem mindegy milyen olajat tölt az autójába, sőt az sem, ki áll az értékesítés mögött.

De miért drága a kenőanyag?

A motorolaj, vagy egyéb kenőanyag gyártása több lépcsős folyamat, ráadásul soha nem lehet kijelenteni, hogy készen van, hiszen a járműipar fejlesztéseit, az új követelményeket is folyamatosan teljesíteni kell. Pl. egy motorolaj úgy jön létre, hogy egy úgynevezett alapolajhoz a cég által féltve őrzött receptúra alapján adalékcsomagot kevernek.

Ezért az Eni milánói központtal saját kutató-fejlesztő bázissal rendelkezik, ahol folyamatosan zajlik a termékfejlesztés. Egy ilyen bázis fenntartása, a tudósok, mérnökök alkalmazása, a kutatás-fejlesztés nagy összegeket emészt fel, amely beépül a kenőanyag árába.

Igen ám, de ekkor még csak a laboratórium polcaira került fel az új termék. Szükség van még ez után gyártói jóváhagyásokra – amivel egy külön cikkben foglalkozunk nemsokára –, esztétikus és környezetkímélő csomagolásra, felmerülnek szállítási költségek, fent kell tartani az értékesítési láncot, a raktárat, saját műszaki apparátust, és akkor még nem beszéltünk a marketing költségekről. Egyes kenőanyag márkák sokszor csak ez utóbbira költenek, és sokszor félreveztik igéreteikkel, reklámaikkal a nem elég tájékozott felhasználókat.

Ügyfélszolgálat

Említettük a műszaki apparátust. Nem sok olajcég mondhatja el magáról, hogy ha termékeivel kapcsolatban bármilyen panasz merülne fel, akkor azt képes a saját bázisán megvizsgálni. Az Eni Austria GmbH Magyarországi Fióktelepánél ez is adott, sőt!

Az interneten működő, kenőanyagokat forgalmazó webshopokkal szemben itt hús-vér emberekhez lehet fordulni, bármilyen felmerülő kérdés esetén. Van posta- és e-mail cím, telefonszám, székhely, és nem utolsó sorban minőségbiztosítás, ami adott esetben számonkérhető a cégen!

Két nagy dobás

Amikor a következő időszak kihívásairől érdeklődtem, az Eni munkatársai két nagy projektről meséltek nekem. Az egyik az Agip márkanevet újjáélesztő termékcsalád, a másik pedig az i-Sint termékcsalád megújulása. Mindkettőről nemsokára részletesen beszámolunk.

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.04.01
Izraelben az utóbbi nyolc évben több, mint egymillióval nőtt a gépkocsik száma. A kis ország útjai....
2023.04.01
Február vége óta az Euroleasing a Renault, Dacia és Alpine márkák kizárólagos hazai finanszírozási....
2023.04.01
Rekordra, 52 322 forintra emelkedett a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) átlagdíja....
2023.03.31
Az európai autópiac bizonyos szempontból egy nagy halmaz, hasonló piacokkal. Viszont ha közelebbről....
2023.03.31
A japán BestCarWeb internetes autós magazin információi szerint zéró emissziós sportautóvá alakul a....
2023.03.31
A konténerszállító hajókon és kompokon a tüzeket CO2-gázzal oltják el. Ha egy elektromos autó....
2023.03.31
A Budapesti Autósok olvasójának fedélzeti kamerája rögzítette március 28-án, 8:15-kor azt a....
2023.03.31
Az idei 2022/2023. évi Autós Szakmák Tanulmányi Versenyének döntőjét az Automobil és Tuning Show....
2023.03.31
Az Egyesült Királyságban 69 ezer 707 autót gyártottak februárban, 13,1 százalékkal többet az egy....
2023.03.31
Ezen a hétvégén, szombaton kezdődik a hidak tavaszi nagytakarítása a fővárosban - közölte a....