törésteszt
Datsun Go - nulla csillagos eredmény
A világon eladott új autók ötöde nem felel meg az ENSZ által ajánlott minimális törésteszt követelményeknek sem. David Ward, a World NCAP főtitkára ezért a napokban azt jelentette be, hogy a szervezete mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy az ilyen autók 2020 után már ne kerülhessenek forgalomba.
Az ENSZ 924-es előírása szabályozza az autók törésteszt követelményeit. Egyáltalán nem túlzóak az elvásárok, Ward szerint az 35 mérföld/órás sebességbél végrehajtott teszt sikerességéhez elég lenne egy alapszintű gyűrődőzóna vagy egyetlen légzsák. Az utóbbi időben a független NCAP szervezet rendszeresen kritizálta a Datsun, Ford, Hyundai és a Tata azon modelljeit, amelyek ezt a minimális követelményt sem teljesítették.
„Azzal érvelnek az autógyártók, hogy olcsó autókat kell gyártaniuk annak érdekében, hogy a motorkerékpárok vásárlóit autókba tudják átültetni” – mondta Ward az Autocar lapnak nyilatkozva. „De az autóvásárlók megérdemelnek egy minimális biztonsági színvonalat az autójuktól, aminek a biztosítása minimális költség lenne az autógyártók számára. Csak kicsit gondosabban kéne megtervezni a globális padlólemezeket, vagy 50 dollárért beépíteni egy légzsákot. Abszurd, hogy amellett érvelnek, hogy ez is sok” – tette hozzá.
Ward szerint a nulla csillagos autók 2020-ra történő kiszorítására irányuló harcban kulcsszerepe lesz annak, hogy az olyan fejlődő országok, mint Brazília és India mennyire szigorítják majd meg az új autókra vonatkozó biztonsági előírásaikat. A vásárlók egyre jobban tudják, hogy milyen eszközökre van szükség a biztonsági szint eléréséhez, és aki ezt nem nyújtja számukra, az hátrányba kerül a vevőkért vívott harcban” – tette hozzá Ward.