Volkswagen
Május 26-án legyártották az első példányt az Touranból a Volkswagen wolfsburgi gyárában, egy fehér autót 1,4 literes TSI motorral. Elődjéhez képest az új Touran hossza 130, a tengelytávja 113 mm-rel lett nagyobb, előbbi így most több mint 4,5 méter, utóbbi pedig megközelíti a 2,8 métert. A méretnövekedés ellenére a kocsi tömegéből 62 kilogrammot faragtak le, és a karosszéria merevségén is javítottak a nagyszilárdságú acélok nagyobb arányú felhasználásával.
Természetesen a nagyobb tengelytáv tágasabb utasteret is jelent, a lábtér a második üléssor 4, a harmadikban 5,4 centivel lett nagyobb. Elöl, és középen, a 20 centis sínen tologatható ülésekben fejedelmi a tér, leghátulra, a hatodik és hetedik ülésbe azért továbbra is csak gyerekeket ültessünk, ha nem akarunk ellenségeket szerezni magunknak. Teljesen új ülésmechanizmust fejlesztettek ki az új Tourannak: a vezetőülés kivételével minden ülés háttámlája egyenként, külön-külön lehajtható, így összefüggő, sík felületet képződik. Már nem lehet kivenni az üléseket, mint korábban. Újdonság, hogy már a hátsó ülésekhez is rendelhető ülésfűtés, a középső hátsó ülésbe könyöklőt rejtettek, és megjelent az extralistán a háromzónás, légminőséget aktívan szabályzó „Pure Air” klímaberendezés is.
Két centit csökkent az első túlnyúlás, a hátsót viszont megnövelték, ami jó hatással volt a csomagtartó méretére: bár 7 személlyel utazva így is kelleni fog a tetőbox, de az 5 üléssel mért 743 liter már figyelemreméltó adat, akárcsak az 1980 liter 2 üléssel. Tele van ügyes megoldásokkal az utastér, a csomagtartót világító lámpát ki lehet venni és elemlámpaként használni, a rolónak külön rekeszt alakítottak ki a csomagtartó padlójában, vannak rendes konnektorok, a vonóhorog gombnyomásra fordul ki a kocsi alól.
A Touran vezetőülése 13 centivel van magasabban, mint a Golfé, ami nemcsak a kilátást javítja, de a be- és kiszállást is megkönnyíti. A négyhengeresekből álló, hattagú motorkínálat a Golfból ismert turbómotorokat tartalmazza azzal a különbséggel, hogy 100 lóerőnél gyengébb és 200 lóerőnél erősebb blokk nincs a Touranhoz. A legkevesebbe az 1,2-es, 110 lóerős turbós benzines kerül, a legkedvezőbb, 4,1 literes átlagfogyasztással viszont a szintén 110 lóerős, 1,6-os TDI rendelkezik. Egyébként átlagosan ötödével fogyasztanak kevesebbet az új motorok, ami a tömegcsökkentés mellett a kedvezőbb légellenállásnak is köszönhető. Megjelentek a vezetéstámogató rendszerek az extralistán, akár utánfutóval tolatni képes asszisztens is vásárolható a szokásos sávtartón, holttér-figyelőn, táblafelismerőn kívül.
Az új Volkswagen Tourant októbertől lehet megvásárolni Magyarországon.