mini
A Mini szeptember 9-én ünnepelte, hogy a 2001-es indulás óta már hárommillió autót gyártottak az oxfordi gyárban és kétmilliót exportáltak a világ több mint 110 országába. A gyárban tartott ünnepélyen a BMW igazgatótanácsának több tagja is megjelent, például a gyártásért felelős Harald Krüger és Mini, BMW Motorkerékpárok és a Rolls-Royce márkákért felelős Peter Schwarzenbauer is. Csatlakozott hozzájuk Susan Kramer bárónő, a Brit Közlekedési Miniszter és Frank Bachmann, az oxfordi és a swindoni gyár igazgatója.
A jubileumi, hárommilliomodik Mini egy ötajtós Mini Cooper S volt kék színben, Union Jack zászlót ábrázoló tetővel.
„A Minit szoros kötelékek fűzik az Egyesült Királysághoz évtizedek óta. Az, hogy Oxfordban gyártjuk a Minit, jól mutatja az elkötelezettségünket a márka iránt, összhangban a mottónkkal, ami így szól: ’a gyártás követi a piacot.’ Oxford a központja az angliai Mini gyártásnak, a swindoni présüzemmel és a Birmingham mellett található Hams Hall-i motorgyárral karöltve” – mondta az ünnepélyen Harald Krüger.
A 12 év alatt sok minden történt a Mini márkával, a korábban egy típusból álló választék mára jelentősen kibővült: az eredeti ferdehátú Miniből már a harmadik nemzedéket gyártják, emellett megjelent kombi (Clubman) a kabrió, az ötajtós ferdehátú, a Roadster, a Coupé, a szabadidő-autó (Countryman) és a szabadidő-autó kupé (Paceman) is. Csak az utóbbi kettő nem Angliában készül, hanem a hollandiai VDL gyárban, bármunkában.
A BMW az ezredfordulótól kezdve 2,2 milliárd eurót fektetett be a Mini gyártásába, ami megtérülni látszik, ugyanis az Egyesült Királyság a Mini második, és a BMW negyedik legnagyobb piaca.